Reikalavimai JP projektams *
|
Tinkamos finansuoti išlaidos
Projekto išlaidos turi atitikti Administravimo taisyklių, Projektų taisyklių VII skyriuje ir CPVA parengtose Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams, kurios skelbiamos Europos Sąjungos fondų investicijų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.
Tinkamos kompensuoti JP projekto išlaidos turi būti patirtos ir apmokėtos pareiškėjo ne vėliau kaip iki kvietimo termino pabaigos ir atitikti Elektromobilių ir vandeniliu varomų lengvųjų transporto priemonių įsigijimo fiksuotų vieneto įkainių nustatymo tyrime (2023 m. vasario 15 d.) nustatytas fiksuotuosius vieneto įkainius sudarančias išlaidų kategorijas.
Pagal Aprašą pridėtinės vertės mokestis nefinansuojamas.
Finansinės nuomos (lizingo) laikotarpis negali būti ilgesnis už projekto įgyvendinimo trukmę, tai yra finansinės nuomos (lizingo) būdu įsigytas daiktas iki projekto įgyvendinimo pabaigos turi tapti projekto vykdytojo nuosavybe. Kitos su finansinės nuomos (lizingo) sutartimi susijusios išlaidos (sutarties dokumentų parengimo, sutarties sąlygų keitimo mokesčiai bei mokesčiai už įgaliojimus, pažymas, skolų sureguliavimo dokumentus, hipotekos mokesčiai, transportavimo, muitinės išlaidos ir kt.) nėra tinkamos finansuoti.
Tokiu atveju transporto priemonės registracijos liudijime pareiškėjas turi būti nurodytas transporto priemonės savininku.
Kompensacija apskaičiuojama
7500 (septyni tūkstančiai penki šimtai) eurų (46,50 proc. Aprašo 14.1 papunktyje nurodyto FĮ-25-01 supaprastinto įkainio) už kiekvieną įsigytą naudotą transporto priemonę, kurios registracijos data ne ankstesnė kaip 2022 m. lapkričio 1 d.
Salygos gauti kompensaciją
-
-
- Pareiškėjo transporto priemonės registracijos liudijime privalo būti nurodyta pirmosios registracijos data, pirmosios registracijos Lietuvos Respublikoje data arba, jeigu tai naudota transporto priemonė, modelio metai.
- Kompensacija už transporto priemonę, kurios identifikavimo numeris yra tas pats, gali būti skiriama tik vieną kartą. Pareiškėjas, įsigydamas transporto priemonę, turi įsitikinti, ar už transporto priemonę nebuvo suteikta kompensacija. Tuo atveju, jei visa ar dalis kompensacijos buvo sugrąžinta, laikoma, kad kompensacija už transporto priemonę buvo išmokėta, ir pakartotinai pateiktos paraiškos dėl kompensacijos už transporto priemonę atmetamos. Pareiškėjui neišlaikius transporto priemonės visą nustatytą tęstinumo laikotarpį, kompensacija grąžinama proporcingai neišlaikytam tęstinumo laikotarpiui.
- Įsigyta transporto priemonė (įgyvendinant veiklą kompensacijos teikiamos pareiškėjams, kurie įsigijo naudotą transporto priemonę ir tapo transporto priemonės valdytoju. Transporto priemonės valdytojas pagal Aprašą suprantamas kaip juridinis asmuo, nurodytas transporto priemonės registracijos liudijime):
- Naudota transporto priemonė – transporto priemonė, nuo kurios pirmosios registracijos metų (registracijos liudijime nurodytas B kodas), o tais atvejais, kai pirmosios registracijos metai nenurodyti, nuo modelio metų (registracijos liudijime nurodytas B.2 kodas) iki pirmosios registracijos Lietuvos Respublikoje metų (registracijos liudijime nurodytas B.1 kodas) yra praėję ne daugiau kaip 4 (ketveri) metai. Visais atvejais pirmosios registracijos Lietuvos Respublikoje jos valdytojo vardu data (registracijos liudijime nurodytas I.1 kodas) turi būti ne ankstesnė kaip 2022 m. lapkričio 1 d.8.Tinkama transporto priemonė kompensacijai gauti yra ta, kurios registracijos liudijimo laukelyje „P.3 Degalų tipas arba galios šaltinis“ nurodyta tik elektra arba elektra / vandenilis.
- Tinkama transporto priemonė kompensacijai gauti yra ta, kurios registracijos liudijimo laukelyje „P.3 Degalų tipas arba galios šaltinis“ nurodyta tik elektra arba elektra / vandenilis.
|
Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų laikymosi reikalavimai *
|
Vertinama, kad vykdant poveiklę „Grynųjų elektromobilių arba vandeniliu varomų transporto priemonių įsigijimo viešajam sektoriui skatinimas“ (toliau – visai netaršių lengvojo transporto priemonių įsigijimas) prisidės prie Nacionaliniame pažangos plane įtvirtinto darnaus vystymosi horizontaliųjų principų (toliau – HP) įgyvendinimo ir pažangos rodiklių „1.2 Žaliųjų viešųjų pirkimų vertės dalis nuo visų viešųjų pirkimų dalies“ ir „1.3. Išmetamų į atmosferą šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio pokytis ES ATLPS nedalyvaujančiuose sektoriuose, palyginti su 2005 m.“ pasiekimo.
Tiesiogiai neturės poveikio inovatyvumo (kūrybingumo) HP, nes nėra susijusios su sisteminių inovacijų ekosistemos problemų sprendimu ar atviros, laisvos, savimi pasitikinčios ir kūrybingos visuomenės, kuri yra būtina inovatyvumo sąlyga, kūrimu, tačiau ir neturės neigiamo poveikio šiam HP. Taip pat neturės poveikio lygių galimybių visiems HP, nes nėra susijusi su atskirų visuomenės grupių gyvenimo kokybės gerinimu.
Įgyvendinant JP ir JP projektą nebus pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.) bei atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatas. Nebus numatyta projekto įgyvendinimo veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant HP.
JP ir JP projekto įgyvendinimo metu bus laikomasi klimato ir aplinkos apsaugos standartų, atsižvelgiant į Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 11 straipsnį, Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus, Jungtinių Tautų bendrosios klimato kaitos konvencijos Paryžiaus susitarimą. Jokia projekto veikla nebus daroma reikšmingos žalos 6 aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088,17_straipsnyje.
Pagal 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 10-001-06-01-01 „Skatinti alternatyviųjų degalų naudojimą transporto sektoriuje“ veiklos „Taršių lengvojo transporto priemonių (M1 ir N1 klasės) pakeitimo į visai netaršias (elektra arba vandeniliu varomas) skatinimas“ poveiklės „Grynųjų elektromobilių arba vandeniliu varomų transporto priemonių įsigijimo viešajam sektoriui skatinimas“ projektų finansavimo sąlygų apraše (toliau – Aprašas) finansuojama veikla nepažeidžia Chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos. Įgyvendinant veiklą nebus pažeista Chartijoje įtvirtinta teisė į nuosavybę.
JP projektai atitiks reikšmingos žalos nedarymo horizontaliuosius principus:
Klimato kaitos švelninimas ir Prisitaikymas prie klimato kaitos - šia investicija svariai prisidedama prie šilumos efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisijų mažinimo, švaraus ar neutralaus poveikio klimatui judumo didinimo, nes skatinama taršias lengvojo transporto priemones (M1 ir N1 klasės) pakeisti į visai netaršias (varomas elektra arba vandeniliu). Pagal Aprašą skatinamas visai netaršių lengvojo transporto priemonių įsigijimas neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad investicijos atitinka prisitaikymo prie klimato kaitos tikslą.
Planuojamos investicijos į visai netaršių lengvojo transporto priemonių įsigijimo skatinimą neturės neigiamos įtakos prisitaikymo prie klimato kaitos pastangoms ar atsparumui žmonių, gamtos, turto ir kitos ekonominės veiklos rizikai ir yra suderinti su vietos, sektoriaus ir šalies prisitaikymo pastangomis, nes neplanuojama kurti jokios infrastruktūros potvynių zonoje.
Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą - kadangi skatinamas visai netaršių lengvojo transporto priemonių įsigijimas, tai neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad investicijos atitinka žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, tikslą. Planuojamos investicijos į visai netaršių lengvojo transporto priemonių įsigijimo skatinimą neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, tikslui, nes M1 ir N1 kategorijų transporto priemonės pagamintos taip, kad mažiausiai 95 proc. jų masės tinka pakartotinai naudoti ir (arba) (atnaujinti), kaip nustatyta 2005 m. spalio 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2005/64/EB dėl motorinių transporto priemonių tipų patvirtinimo, atsižvelgiant į galimybę jas pakartotinai naudoti, perdirbti ir atnaujinti, bei iš dalies keičiančios Tarybos direktyvą 70/156/EEB, I priede. Be to taikomos priemonės atliekoms tvarkyti pagal atliekų hierarchiją tiek transporto priemonių parko naudojimo etapu (techninė priežiūra), tiek jo gyvavimo ciklo pabaigoje, be kita ko, pakartotinai naudojant ir perdirbant baterijas ir elektroniką (visų pirma jų svarbiausias žaliavas).
Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė – kadangi skatinamas visai netaršių lengvojo transporto priemonių įsigijimas, tai neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad investicijos atitinka oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą.
Planuojamos investicijos į visai netaršių lengvojo transporto priemonių įsigijimo skatinimą neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui, nes transporto priemonės atitinka 2009 m. balandžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2009/33/EB dėl skatinimo naudoti netaršias kelių transporto priemones ir taip remti mažataršį judumą priedo 2 lentelėje nustatytas netaršių lengvųjų transporto priemonių išmetamų teršalų kiekio ribines vertes. Be to M1 ir N1 kategorijų kelių transporto priemonių atveju padangos atitinka aukščiausios klasės padangoms taikomus išorinio riedėjimo triukšmo reikalavimus ir dviejų aukščiausių klasių padangoms taikomą riedėjimo varžos koeficientą (darantį įtaką energijos vartojimo efektyvumui), nustatytą 2020 m. gegužės 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2020/740 dėl padangų ženklinimo pagal degalų naudojimo efektyvumą ir kitus parametrus, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2017/1369 ir panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 1222/2009, kurį taip pat galima patikrinti Europos gaminių energijos vartojimo efektyvumo ženklinimo duomenų bazėje (EPREL).
Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas - visai netaršių lengvojo transporto priemonių įsigijimas neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad investicija atitinka biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslą.
Nenumatoma, kad investicijos į visai netaršių lengvojo transporto priemonių įsigijimo skatinimą turės neigiamą įtaką biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslui.
|