Dažniausiai užduodami klausimai

Savivaldybių viešųjų pastatų modernizavimas

Kas turi suderinti pastato naudojimo planą?

Planas raštu suderintas su savininko teises bei pareigas įgyvendinančia savivaldybe, jei paraišką teikia ne savivaldybės administracija.

Informacija atnaujinta: 2025 02 24
Ar įmonės priklausančios savivaldybei, vykdančios komercinę veiklą, gali teikti paraiškas?

Ne, nes neatitinka Aprašo  7 ir 8  punktų reikalavimų.

Informacija atnaujinta: 2025 02 24
Ar tinkama anksčiau nei 2025 metais parengta energijos naudojimo audito ataskaita?

Ataskaita turi būti parengta ne anksčiau kaip 2020 m. spalio 1 d .

Atkreipiame dėmesį, kad iki 2023 m. birželio 30 d.  rengtoms ataskaitoms, su paraiška turės būti pateikiama atnaujinta skaičiuojamoji audito dalis.

Informacija atnaujinta: 2025 02 24
Ar tinkamos finansuoti 2023 metais už savivaldybės viešojo pastato modernizavimą patirtos išlaidos?

Ne, tokios išlaidos nėra tinkamos finansuoti. Projekto išlaidos parengiamosioms veikloms pagal Aprašo 22.19 ir 22.20 papunkčius yra tinkamos, jeigu jos padarytos ne anksčiau kaip 2024 m. spalio 7 d. (darbams – ne anksčiau kaip paraiškos pateikimo dieną) ir ne vėliau kaip iki 2029 m. rugsėjo 28 d.

Informacija atnaujinta: 2025 02 24
Kas gali būti pareiškėju?

Savivaldybių viešuosius pastatus patikėjimo, panaudos ar nuosavybės teise (bent 51 procentą pastato bendro ploto) valdantys (ir (ar) įgalioti) savivaldybės administravimo subjektai – savivaldybės institucijos ir įstaigos (biudžetinės įstaigos ir viešosios įstaigos, kurias valdant savivaldybė turi daugiau kaip 50 procentų akcijų ar balsų).

Informacija atnaujinta: 2025 02 24
Kiek laiko Agentūra vertina paraiškas?

Agentūra vertina paraiškas eilės tvarka pagal jų registraciją APVIS.

Paraiškos vertinimą sudaro administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti etapai, kurių bendras vertinimo terminas yra ne ilgesnis kaip 60 darbo dienų.

Informacija atnaujinta: 2025 02 24
Kokie dokumentai turi būti pateikti su paraiška ?

Privalomai teikiami dokumentai:

•    Pastato energijos vartojimo audito ataskaita;
•    Dokumentai įrodantys biudžeto pagrįstumą, jeigu pastato energijos naudojimo auditas rengtas iki 2023 m. birželio 30 d. ;
•    Pastato naudojimo planas visam projekto ataskaitiniam laikotarpiui (Aprašo priedas Nr. 1);
•    Pastato patikėjimo, panaudos, nuomos ir kiti nuosavybės dokumentai;
•    Registruotas pastato energinio naudingumo sertifikatas.

 Papildomai teikiami dokumentai (jei taikoma):

•    Įgaliojimas, jeigu paraišką teikia ne savivaldybės institucijos ir (ar) įstaigos (pareiškėjo) vadovas;
•    Su projekto įgyvendinimu susijusių paslaugų ir (ar) darbų viešųjų pirkimų šalių pasirašytos ir (ar) registruotos sutartys (jeigu atlikta);
•    Statybą leidžiantis dokumentas (jei išduotas);
•    Statinio projekto skaičiuojamosios kainos dalis (jei parengtas statinio projektas);
•    Rašytinis susitarimas dėl projekto vykdymo, esant ne vienam pastato savininkui ir (ar) valdytojui (patikėjimo, panaudos, nuosavybės teise valdančiam, naudojančiam, disponuojančiam, nuomojančiam turtą);
•    „Viena įmonė“ deklaracija (jeigu pastate yra patalpas valdančių ūkio subjektų).

Informacija atnaujinta: 2025 02 24
Koks finansuojamų projektų tikslas?

•    Pasiekti ne žemesnę kaip B energinio naudingumo klasę;
•    Sumažinti atnaujintame pastate pirminės energijos suvartojimą ne mažiau kaip 30 procentų;
•    Sumažinti bendrą metinį šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį.

Informacija atnaujinta: 2025 02 24
Per kiek laiko reikės įgyvendinti projektą?

Projekto  veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 50 mėnesių nuo projekto sutarties pasirašymo dienos, bet ne vėlesnė kaip iki 2029 m. rugsėjo 28 d.

Informacija atnaujinta: 2025 02 24