Centrinės valdžios viešųjų pastatų atnaujinimas didinant energetinį efektyvumą 2024-10 Nr. MF-EM-CVPM02

Priemonė: Centrinės valdžios viešųjų pastatų atnaujinimas didinant energetinį efektyvumą

Paraiškos priimamos nuo : 2024-10-23 08:00

Paraiškos priimamos iki: 2025-05-30 15:45

Kompensacinė išmoka: Eur.

Kvietimui numatytas finansavimas: 30000000.00 Eur.

Kvietimo pavadinimas Centrinės valdžios viešųjų pastatų atnaujinimas didinant energetinį efektyvumą

Kvietimo Nr. Nr. MF-EM-CVPM02

Kvietimui skirta suma, Eur 30 000 000

Kvietimo galiojimas Nuo 2024 m. spalio 23 d. 8 val. iki 2025 m. gegužės 30 d. 15.45 val., bet ne ilgiau, negu pasibaigs Investicinei priemonei skirtų lėšų paskirstymas.

Galimi pareiškėjai Centrinės valdžios viešuosius pastatus patikėjimo, panaudos arba nuosavybės teise valdantys:

  • biudžetinės įstaigos;
  • Valstybės įmonė Turto bankas, kai administruojamo pastato naudotojas yra biudžetinė (-ės) įstaiga (-os).

Tinkamos finansuoti išlaidos Pastato atnaujinimo (modernizavimo) energinį efektyvumą didinančioms priemonėms (Aprašo 23.1-23.12);

  • Kitoms pastato atnaujinimo (modernizavimo) priemonėms, tokioms kaip bendrojo naudojimo inžinerinių sistemų,  konstrukcijų (balkonų laikančiųjų konstrukcijų ir saugos aptvarų, stogelių virš įėjimo į pastatą) keitimo,  laiptinių paprastojo remonto, priedangos įrengimo (Aprašo 23.13-23.16);
  • Paslaugoms  (projektavimo, ekspertizės, techninės priežiūros, pastato energijos vartojimo audito, konsultacijų (energijos vartojimo audito, projektinių pasiūlymų, pirkimų ir kt.)) (Aprašo 23.17-23.18)

Projekto išlaidų tinkamumui finansuoti taikomi apribojimai

  • Aprašo 23.13–23.16 papunkčiuose nurodytos išlaidos (kartu paėmus) negali sudaryti daugiau kaip 20 procentų nuo visų projekto įgyvendinimo išlaidų, o Aprašo 23.17–23.18 papunkčiuose nurodytos išlaidos (kartu paėmus) negali sudaryti daugiau kaip 10 procentų nuo visų projekto įgyvendinimo išlaidų;
  • Projekto išlaidos parengiamosioms veikloms yra tinkamos, jeigu jos patirtos ne anksčiau kaip 2021 m. spalio 1 d. (darbams – jeigu jos patirtos ne anksčiau kaip paraiškos pateikimo dieną) ir ne vėliau kaip iki 2028 m. birželio 30 d.

Grąžinamoji subsidija

  • Grąžinamoji subsidijos dalis gali būti nuo 20 iki 30 procentų ir apskaičiuojama paraiškos vertinimo metu kiekvienam projektui individualiai pagal planuojamus pasiekti rodiklius, nustatytus Aprašo 76 punkte (kriterijai: energinio naudingumo klasė bei pastatų bendro ploto atnaujinimas);
  • Grąžinamosios subsidijos lėšų grąžinimas gali trukti iki 10 metų po projekto įgyvendinimo pabaigos;
  • Grąžinimo tvarka nustatoma projekto sutartyje ir grąžinamosios subsidijos lėšų grąžinimo grafike, kuris teikiamas su galutiniu projekto mokėjimo prašymu.

Sąlygos gauti subsidiją

  • atnaujinti pastatą (pastatus) iki ne žemesnės kaip B energinio naudingumo klasės;
  • ne mažiau kaip 30 procentų sumažinti pirminės energijos suvartojimą;
  • mažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas;
  • įdiegti ir naudoti AEI technologijas šilumos energijai gaminti prie centralizuoto šilumos tiekimo  sistemos neprijungtuose pastatuose, kuriuose iki projekto įgyvendinimo pradžios nėra įdiegtos AEI technologijos šilumos energijai gaminti;
  • įdiegti ir naudoti AEI technologijas elektros energijai gaminti pastatuose, kuriuose iki projekto įgyvendinimo pradžios nėra įdiegtos AEI technologijos elektros energijai gaminti.

Privalomi su paraiška pateikti dokumentai

  1. įgaliojimas, jeigu paraišką teikia ne pats pareiškėjas;
  2. pastate patalpas valdančių ūkio subjektų „Viena įmonė“ deklaracijos (Aprašo priedas Nr.4.);
  3. pastato energijos vartojimo audito ataskaita, pagrindžianti, kad atnaujinus (modernizavus) pastatą bus pasiekta ne žemesnė kaip B energinio naudingumo klasė, pirminės energijos sąnaudos bus sumažintos ne mažiau kaip 30 procentų ir įdiegtos AEI technologijos, atsižvelgiant į Aprašo 13.4, 13.5 papunkčių bei 14 punkto nuostatas;
  4. dokumentai, įrodantys projekto biudžeto pagrįstumą, jeigu auditas rengtas ankstesniais kalendoriniais metais, nei teikiama paraiška;
  5. pastato naudojimo planas visam projekto ataskaitiniam laikotarpiui (Aprašo priedas Nr. 6);
  6. paslaugų bei darbų viešųjų pirkimų dokumentai (jeigu atlikti);
  7. pastate patalpas valdančio ūkio subjekto sutikimas, kad atitikus de minimis reglamento nuostatas, jam būtų registruojama de minimis pagalba (jeigu taikoma);
  8. visų pastato patalpų savininkų ar valdytojų rašytinis susitarimas dėl projekto vykdymo ir kito (-ų) savininko (-ų) ar valdytojo (-ų) lėšų prisidėjimo prie projekto jo atnaujinamai pastato daliai (jeigu taikoma);
  9. pareiškėjo su pastatą valdančio ūkio subjektu nuomos sutartis ir raštas su paaiškinimais, ar atnaujinus pastatą numatoma pratęsti nuomos sutartį ar skelbti naują nuomos aukcioną.

Paraiškų pateikimo būdas Paraiškos teikiamos per Aplinkos projektų valdymo informacinę sistemą (APVIS) https://apvis.apva.lt/

Paraiškos pildymo instrukcija Susipažinti su instrukcija čia

Paraiškų atrankos būdas Tęstinis.Paraiškos automatiškai registruojamos  APVIS  ir vertinamos eilės tvarka pagal registracijos datą.

Teisės aktai 2021–2030 metų Plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos Energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr.03-001-06-05-01 „Įgyvendinti energijos vartojimo efektyvumą didinančias priemones viešuosiuose centrinės valdžios pastatuose, individualiuose gyvenamuosiuose namuose ir įmonėse“ Centrinės valdžios viešųjų pastatų atnaujinimo didinant energijos vartojimo efektyvumą II etapu aprašas (Aprašas)

Pareiškėjų informavimo tvarka, terminai

Paraiškos vertinamos eilės tvarka pagal registracijos datą pradedant nuo anksčiausiai pateiktos paraiškos. Paraiškos administracinės atitikties vertinimo terminas – ne ilgesnis kaip 20 darbo dienų po paraiškos registravimo APVIS. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimas vykdomas ne ilgiau kaip 30 darbo dienų nuo atlikto paraiškos administracinės atitikties teigiamo įvertinimo.

Pareiškėjai gali susipažinti su informacija apie asmens duomenų tvarkymą, kita svarbi informacija Agentūra, vykdydama paraiškų vertinimą, subsidijų skyrimą ir paramos gavėjų įsipareigojimų įgyvendinimo priežiūrą, tvarko asmens duomenis. Susipažinti su asmens duomenų tvarkymo tvarka galima paspaudus nuorodą Čia

Kontaktai

Konsultacijas APVA specialistai teikia darbo laiku

Pirmadienį - ketvirtadienį nuo 8.00 - 17.00 val.

Penktadienį 8.00 - 15.45 val.

Pietų pertrauka 12.15 - 13.00 val.

Tel. Nr. +370 659 83967; +370 678 01778

Pildyti formą

Atnaujinimo data: 2024-10-23