Paraiškos ir mokėjimo prašymo pildymo instrukcija
INFORMACIJA APIE KVIETIMĄ TEIKTI PARAIŠKAS FINANSUOTI JUNGTINIO PROJEKTO (TOLIAU – JP) PROJEKTUS (TOLIAU – KVIETIMAS TEIKTI PARAIŠKAS)
Atsakinga institucija
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra
Administruojančioji institucija
Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra
Programa
Planas „Naujos kartos Lietuva“
Finansavimo forma
Dotacija
JP projektų atrankos būdas
Taikomas tęstinis paraiškų ir mokėjimo prašymų (atsižvelgiant, kad JP projekto vykdytojas paraišką ir mokėjimo prašymą teiks kartu, todėl toliau naudojama – PMP) atrankos būdas iki lapkričio 28 d. 12.00 val., nebent kvietimui skirta lėšų suma pasibaigia anksčiau.
JP vykdytojo sprendimu, suderintu su atsakingomis institucijomis, PMP teikimo terminas gali būti pratęstas, jeigu nesuėjo pirminis kvietime nustatytas PMP teikimo terminas ir nesibaigė kvietimui skirtos lėšos.
Kvietimas stabdomas, jeigu pateikiama (užregistruojama) PMP visai kvietime nustatytai sumai. Vėliau PMP nepriimami.
JP vykdytojas pasilieka teisę stabdyti kvietimą nepasibaigus numatytoms lėšoms, jeigu likusi suma yra mažesnė nei 15 kWh elektros energijos kaupimo įrenginio maksimali dotacijos suma pagal didžiausią fiksuotą įkainį.
Bendra kvietimui teikti paraiškas skirta finansavimo lėšų suma (eurais)
14 953 269,92
ES fondas
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (toliau – EGADP) subsidijos lėšos
BENDRI REIKALAVIMAI
Finansuojama JP projektų veikla
Remiamas bet kokios talpos, bet mažesnės nei 100 kWh talpos, elektros energijos kaupimo įrenginių įrengimas fizinių asmenų, tapusių gaminančiais vartotojais, namų ūkiuose, kuriuose yra įrengta prie elektros vartojimo objekto elektros įvado prijungta elektrinė.
SVARBU! Paraiška ir mokėjimo prašymas pagal šį kvietimą pildomas, jeigu JP projekto vykdytojas yra pilnai užbaigęs JP projektą, kaip tai numatyta Projektų finansavimo sąlygų apraše:
- Įsigytas naujas (nenaudotas) elektros energijos kaupimo įrenginys;
- Įrengtas elektros energijos kaupimo įrenginys;
- Įrengta atsinaujinančius energijos išteklius naudojanti elektrinė, kuri gali būti įrengta ir iki kvietimo paskelbimo;
- Elektrinė, elektros energijos kaupimo įrenginys ir elektros vartojimo objektas prijungti prie to paties elektros įvado;
PMP formoje nurodytas fizinis asmuo arba elektros vartojimo objekto bendraturtis yra gaminantis vartotojas;
Kiekvienam elektros vartojimo objektui, prie kurio elektros įvado yra prijungta elektrinė ir elektros energijos kaupimo įrenginys, gali būti teikiama viena PMP vienam elektros energijos kaupimo įrenginiui.
Galimi JP projektų pareiškėjai
Fiziniai asmenys (šalies gyventojai).
Siekiami rezultatai ir jų matavimo vienetai
Sukurti nauji (individualūs) elektros energijos iš atsinaujinančių energijos išteklių saugojimo pajėgumai – 39,3 MW.
Patvirtintos paraiškos dėl elektros energijos saugojimo pajėgumų – 39,3 MW.
REIKALAVIMAI JP PROJEKTAMS
Galimi pareiškėjai
Fiziniai asmenys, nuosavybės teise valdantys elektros vartojimo objektą bei įsirengę elektrinę, prijungtą prie elektros vartojimo objekto elektros įvado, taip pat įsirengę prie elektros vartojimo objekto elektros tinklo prijungtą elektros energijos kaupimo įrenginį toje pačioje vietoje, kurioje yra VĮ Registrų centras Nekilnojamojo turto registre įregistruotas elektros vartojimo objektas ir kurioje yra įrengta prie elektros vartojimo objekto elektros įvado prijungta elektrinė.
Dalis elektrinės generuojamos galios gali būti priskirta kitiems (nutolusiems) elektros vartojimo objektams. Finansavimas neskiriamas, jeigu visa elektrinės galia priskirta kitiems (nutolusiems) elektros vartojimo objektams.
Tinkamos finansuoti išlaidos
Išlaidos yra tinkamos finansuoti, kai jos patirtos Fizinio asmens, t. y. įrangos įsigijimo išlaidas pagrindžiantys dokumentai išrašomi PMP formoje nurodytam fiziniam asmeniui arba PMP nurodyto elektros vartojimo objekto bendraturčiui.
Įgyvendinant projektą, kuriam prašoma finansavimo, PVM sąskaita–faktūra arba sąskaita-faktūra (jeigu tiekėjas nėra PVM mokėtojas) ir įrangos priėmimo – perdavimo nuosavybėn aktas, patvirtinantys Apraše nurodytos įrangos įsigijimą, teisės aktų nustatyta tvarka atestuoto eksploatuoti ir (ar) įrengti elektros įrenginius rangovo deklaracija apie energijos kaupimo įrenginio įrengimą ir . AB „Energijos skirstymo operatorius“ išduotas nuosavybės ribų aktas, pagal kurį galima identifikuoti, kad jis arba kitas fizinis asmuo - elektros vartojimo objekto bendraturtis (jeigu elektros vartojimo objektą valdo keli bendraturčiai) yra laikomas gaminančiu vartotoju su elektros energijos kaupimo įrenginiu gali būti išrašyti ne anksčiau kaip nuo 2025 m. sausio 7 d., bet ne vėliau nei PMP užregistravimo data. Jeigu šiame papunktyje nustatytų sąlygų nesilaikoma, visas projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas.
Finansuojami elektros energijos kaupimo įrenginiai ir jų minimalūs techniniai reikalavimai:
- Ličio geležies fosfato elektros energijos kaupimo įrenginys arba ličio jonų elektros energijos kaupimo įrenginys savo pagamintai elektros energijai kaupti;
- Elektros energijos kaupimo įrenginiai turi atitikti Europos Sąjungos standartus, įskaitant ekologinius ženklus, energijos duomenų etiketes ir kitas Europos Sąjungos standartizacijos įstaigų nustatytas techninių normatyvų sistemas, teikiamas garantijas. Šis reikalavimas laikomas įvykdytu jeigu elektros energijos kaupimo įrenginys yra paženklintas CE ženklu;
- Elektros energijos kaupimo įrenginys turi būti naujas (nenaudotas), atitikti tokiai įrangai taikomas normas ir standartus. JP vykdytojui pareikalavus, pareiškėjas privalo pateikti įrangos atitikties sertifikatus.
Dotacija apskaičiuojama
Dotacija sudaro 54,4 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, apskaičiuojamų Aprašo 17.1. arba 17.2. punkte nurodytą fiksuotąjį įkainį padauginus iš įrengto elektros kaupimo įrenginio talpos (kWh), bet ne daugiau kaip 15 kWh. Dotacija apskaičiuojama automatiškai teikiant PMP Aplinkos projekto valdymo agentūros informacinėje sistemoje.
SVARBU! Pateikus PMP užfiksuojama dotacijos suma, kuri nebegalės būti redaguojama į didesnę puse. Pareiškėjas ar įgaliotas asmuo pildydamas PMP prisiimą atsakomybę už pateiktos informacijos teisingumą.
Dotacija skiriama už ne didesnę kaip 15 kWh elektros energijos kaupimo įrenginio talpą kiekvienam elektros vartojimo objektui, prie kurio elektros įvado yra prijungta elektrinė ir kuriame arba prie kurio įrengtas ir prie elektros vartojimo objekto elektros tinklo prijungtas elektros energijos kaupimo įrenginys. Jeigu iš Klimato kaitos programos ir / arba 2021-2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšų buvo skirta dotacija elektros energijos kaupimo įrenginiui įrengti, dotacija tam pačiam elektros vartojimo objektui, kuriame arba prie kurio yra įrengtas tas elektros energijos kaupimo įrenginys, pagal Aprašą neskiriama.
Bendrasavininkų sutikimai
Jeigu elektros vartojimo objektas ar objektai, kuris / kurie vartos elektros energijos kaupimo įrenginio kaupiamą elektros energiją, nuosavybės teise priklauso bendraturčiams, laikydamasis CK reikalavimų, prieš pradėdamas įgyvendinti JP projektą, įsipareigoja gauti bendraturčių sutikimą įgyvendinti JP projektą. Kartu su PMP sutikimų pateikti neprivaloma, bet jų gali būti paprašyta projekto įgyvendinimo laikotarpiu arba po projekto veiklos pabaigos.
Registruota ekonominė veikla
Elektros vartojimo objekte, gali būti registruota ne daugiau kaip vieno juridinio asmens ir (arba) fizinio asmens vykdoma ekonominė veikla.
Pavyzdys:
- Registruotas vienas juridinis asmuo. Tinkamas variantas;
- Registruota vieno fizinio asmens individualios veikla ir/ar veikla pagal verslo liudijimą (gali būti kartu). Tinkamas variantas;
- Registruotas vienas juridinis asmuo ir vieno fizinio asmens individuali veikla. Netinkamas variantas;
- Registruota vieno fizinio asmens individuali veikla ir antro fizinio asmens individuali veikla. Netinkamas variantas.
Projektų bendrieji atrankos kriterijai
JP projektas turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus.
JP projektų specialieji kriterijai
Netaikoma
Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų (toliau – Chartija) laikymosi reikalavimai
1. JP projektai neturės neigiamo poveikio horizontaliesiems principams:
- Klimato kaitos švelninimas ir Prisitaikymas prie klimato kaitos – investicijomis bus skatinamas įrengti iš atsinaujinančių energijos išteklių pagamintos ir nesuvartotos elektros energijos kaupimo sprendimus. JP veiklos prisidės prie klimato kaitos švelninimo ir prisitaikymo prie klimato kaitos tikslo (žmonėms, gamtai ar turtui), todėl laikoma, kad tokiu būdų bus prisidedama prie horizontaliųjų principų įgyvendinimo;
- Tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga – planuojamos įgyvendinti JP veiklos neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad veiklos atitinka Tausaus vandens ir jūrų išteklių naudojimo ir apsaugos tikslą;
- Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą – JP įgyvendinimo metu bus įrengiami nedidelės talpos elektros energijos kaupimo įrenginiai, kurie naudojami privačiuose namų ūkiuose ir kuriems nereikia specialių galios leidimų, laikomi buitine elektros ir elektronine įranga. Atsižvelgiant, kad naudojama įranga nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl šios veiklos atitinka žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, tikslą;
- Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė – planuojamos įgyvendinti JP veiklos neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis bus nereikšmingas, t. y. nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą. Todėl laikoma, kad veiklos atitinka oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą;
- Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas – elektros energijos kaupimo įrenginys, jį tinkamai laikant ir eksploatuojant, neišskiria taršos, kuri galėtų sunaikinti ar trikdyti saugomas augalų, grybų ar gyvūnų rūšis. Elektros energijos kaupimo įrenginys turės būti įrengtas tik atitinkamos paskirties pastate arba sodyboje. JP projekto vykdytojas, kurio elektros energijos kaupimo įrenginys bus įrengtas saugomose teritorijose, turės užtikrinti, kad įrengiant elektros energijos kaupimo įrenginį nebus sunaikintos ar trikdomos saugomos augalų, grybų ar gyvūnų rūšys.
JP projekto (-ų) įgyvendinimo trukmė
JP projektas negali būti pradėtas įgyvendinti ar įgyvendintas anksčiau kaip 2025 m. sausio 7 d. JP projekto vykdytojas prieš teikdamas PMP turi būti įgyvendinęs projektą.
Reikalavimai valstybės pagalbai
1. JP projekto vykdytojams gali būti teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba, kaip ji apibrėžta de minimis reglamentuose (2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais arba 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamente Nr. 1408 /2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2024 m. gruodžio 10 d. Komisijos reglamentu (ES) 2024/3118, arba 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. spalio 5 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/2391 (toliau – de minimis reglamentai)), jeigu įvykdomos visos sąlygos:
1.1. Elektros vartojimo objekte, kuris gaus naudą, registruotas ne daugiau kaip vienas juridinis asmuo arba fizinis asmuo, vykdantis ekonominę veiklą;
1.2. Elektros vartojimo objekte, kuris gaus naudą, ekonominę veiklą vykdančiam juridiniam asmeniui arba fiziniam asmeniui teikiama parama privalo atitikti vieno ar kelių (priklausomai nuo to, kokiems sektoriams priskirtina energijos vartojimo objekte vykdoma ekonominė veikla) de minimis reglamentų reikalavimus.
2. Ekonominę veiklą vykdančiam juridiniam asmeniui arba fiziniam asmeniui, kurio ekonominė veikla registruota elektros vartojimo objekte, kuris gaus naudą, suteiktos nereikšmingos (de minimis) valstybės pagalbos suma laikoma visa JP projekto vykdytojui suteiktos dotacijos suma. De minimis pagalba laikoma suteikta tuo momentu, kai juridinis asmuo arba fizinis asmuo, vykdantis ekonominę veiklą elektros vartojimo objekte, kuris gaus naudą, pagal taikomą nacionalinį teisinį režimą įgyja juridinę teisę tokią pagalbą gauti, nepriklausomai nuo de minimis pagalbos išmokėjimo datos.
3. JP vykdytojas, prieš suteikiant nereikšmingą (de minimis) pagalbą, Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau – Registras) turi patikrinti, ar ekonominę veiklą vykdančiam juridiniam asmeniui arba fiziniam asmeniui, kurio ekonominė veikla registruota elektros vartojimo objekte, kuris gaus naudą, suteikus numatytą finansavimą, nebūtų viršyta leistina nereikšmingos pagalbos riba.
4. Jeigu JP vykdytojas nustato, kad ekonominę veiklą vykdančiam juridiniam asmeniui arba fiziniam asmeniui, kurio ekonominė veikla registruota elektros vartojimo objekte, kuris gaus naudą, suteikta ir numatoma suteikti nereikšminga (de minimis) pagalba (įskaitant su šiuo juridiniu ar fiziniu asmeniu taikomo de minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus) viršija de minimis reglamentuose nustatytą nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydį, teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba, kurią sudaro de minimis reglamentuose nustatyta didžiausios nereikšmingos (de minimis) pagalbos ir jau suteiktos nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumų skirtumas.
5. Tuo atveju, jeigu elektros vartojimo objekte registruota daugiau kaip vieno juridinio asmens ir (arba) fizinio asmens vykdoma ekonominė veikla, dotacija pagal Aprašą neskiriama ir PMP atmetami.
6. Neteisėta ir (arba) nesuderinama de minimis valstybės pagalba grąžinama Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
7. Ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Komisijos sprendimą dėl Lietuvos institucijų suteiktos neteisėtos ir nesuderinamos pagalbos, nauja de minimis pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba arba de minimis pagalba, įskaitant palūkanas, teisės aktuose nustatyta tvarka.
Reikalavimai po JP projektų veiklų įgyvendinimo
1. JP projekto vykdytojas užtikrina investicijų tęstinumą, 5 metus po galutinio JP projekto išlaidų apmokėjimo JP projekto vykdytojui dienos, o šio tęstinumo neužtikrinus – grąžina JP vykdytojui finansavimo lėšų dalį proporcingai reikalavimo nesilaikymo laikotarpiui JP vykdytojo vidaus procedūrų apraše nustatyta tvarka.
2. JP projekto vykdytojas projekto įgyvendinimo metu, taip pat poprojektiniu laikotarpiu be JP vykdytojo sutikimo negali perleisti, parduoti, įkeisti turto ar kitokiu būdu suvaržyti daiktinių teisių į turtą, kuriam įsigyti skiriama dotacija.
3. 5 metus po JP projekto išlaidų apmokėjimo JP projekto vykdytojui datos, JP projekto vykdytojas negali keisti elektros vartojimo objekto, jeigu:
3.1. Naujas elektros vartojimo objektas būtų negyvenamosios (kitos nei gyvenamoji) paskirties;
3.2. JP projekto pareiškėjas nėra pakeisto elektros vartojimo objekto savininkas ar bendraturtis;
3.3. elektros vartojimo objekto keitimo metu naujame elektros vartojimo objekte užregistruota fizinio asmens ar juridinio asmens ekonominė veikla (-os), dėl kurios (-ių) dotacija pagal Aprašą negalėtų būti suteikta.
4. JP vykdytojas vykdo JP projektų investicijų tęstinumo reikalavimų stebėseną.
5. JP vykdytojas per 5 metus po galutinio JP projekto išlaidų apmokėjimo JP projekto vykdytojui dienos turi teisę bet kada paprašyti JP projekto vykdytojo pateikti objekto elektros energijos iš įdiegto įrenginio apskaitos ir (ar) kitus dokumentus, reikalingus JP vykdytojui vykdyti JP projekto investicijų tęstinumo užtikrinimo stebėseną.
Taikomi teisės aktai
1. 2021-2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-02 „Didinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį, užtikrinant atsinaujinančių išteklių integraciją į elektros tinklus“ veiklos „Individualių elektros energijos kaupimo sprendimų sukūrimas elektros energiją gaminantiems vartotojams“ poveiklės „Individualių elektros energijos kaupimo sprendimų sukūrimas elektros energiją gaminantiems vartotojams visoje Lietuvoje“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – projektų finansavimo sąlygų aprašas), rasite ČIA;
2. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, rasite ČIA.
3. 2021-2027 m. ES fondų lėšomis Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras, rasite ČIA.
INFORMACIJA APIE PARAIŠKOS FINANSUOTI JP PROJEKTĄ (TOLIAU – PARAIŠKA) TEIKIMĄ
PMP rengimo ir teikimo tvarka
Atsižvelgiant į tai, kad JP projekto vykdytojas galės teikti PMP tik pilnai įgyvendinęs projektą, todėl paraiška ir mokėjimo prašymas teikiami vienu kartu. PMP priimami iki 2025 m. lapkričio 28 d., nebent kvietimui skirta lėšų suma pasibaigia anksčiau.
Kvietimas stabdomas, jeigu pateikiama (užregistruojama) PMP visai kvietime nustatytai sumai. Vėliau PMP nepriimami.
PMP formos pateikimo būdas: internetu Aplinkos projektų valdymo agentūros informacinėje sistemoje užpildant projekto PMP formą, kuri integruota https://apvis.apva.lt
Interneto svetainės, kuriose galima rasti informaciją, adresas: https://apva.lrv.lt/, https://apvis.apva.lt
JP projekto vykdytojas gali įgalioti kitą fizinį ar juridinį asmenį už jį atlikti su PMP pateikimu ar projekto įgyvendinimu susijusius veiksmus. Tokiu atveju privaloma pateikti įgaliojimą atstovauti JP projekto vykdytoją arba informacinių technologijų priemonėmis sudarytą ( https://igaliojimai.lt/ ) įgaliojimą atstovauti pareiškėją.
Privalomi priedai
Su PMP (paraiškos dalis) privalomų pateikti dokumentų sąrašas su sąlyga, jeigu:
1. Pareiškėjas įgalioja kitą fizinį ar juridinį asmenį už jį atlikti su PMP pateikimu ar projekto įgyvendinimu susijusius veiksmus, privaloma pateikti notariškai patvirtintą arba informacinių technologijų priemonėmis sudarytą ( https://igaliojimai.lt/ ) įgaliojimą atstovauti pareiškėją;
2. Elektros vartojimo objekte registruota juridinio asmens arba fizinio asmens vykdoma ekonominė veikla (ĮSKAITANT REGISTRUOTĄ JURIDINĮ ASMENĮ, INDIVIDUALIOS VEIKLOS PAŽYMĄ AR VERSLO LIUDIJIMĄ) privaloma pateikti „VIENOS ĮMONĖS“ deklaraciją, kuri pildoma paraiškos formoje. Jeigu elektros vartojimo objekte registruota ne paties pareiškėjo ekonominė veikla, „Vienos įmonės“ deklaracija pildoma teikiant PMP;
a. SVARBU ne vykdymo vieta, o registracijos vieta. Jeigu adresas sutampa su PMP nurodytu elektros vartojimo adresu, tai „Vienos įmonės“ deklaraciją pildyti privaloma.
3. Elektros vartojimo objekte registruoto kito juridinio asmens arba fizinio asmens sutikimas, kad JP projekto pareiškėjas, vadovaudamasis jo pateiktais duomenimis, užpildytų „Vienos įmonės“ deklaraciją (jeigu elektros vartojimo objekte registruota ne paties pareiškėjo ekonominė veikla), o JP vykdytojas surinktų viešuose registruose esamus duomenis apie jam pačiam ir su juo susijusiems asmenims, įtrauktiems į „vienos įmonės“ deklaraciją, suteiktą de minimis pagalbą bei patikrintų viešuose registruose esamus duomenis apie jo ekonominės veiklos registracijos vietas bei kitus duomenis, būtinus siekiant nustatyti, ar jam gali būti skirta de minimis pagalba. Sutikimo bendrą pavyzdinę formą rasite https://apvis.apva.lt/duk
Dokumentų formas rasite prie konkretaus kvietimo dažniausiai užduodamų klausimų - https://apvis.apva.lt/duk
Kitų su PMP (mokėjimo prašymo dalis) privalomų pateikti dokumentų sąrašas:
1. Pareiškėjo įrangos įsigijimą pagrindžiančio dokumento (PVM sąskaitos faktūros/sąskaitos faktūros) kopija (atkreipiame dėmesį, kad įrangos įsigijimo išlaidas pagrindžiantys dokumentai turi būti išrašomi PMP formoje nurodytam fiziniam asmeniui arba PMP formoje nurodyto elektros vartojimo objekto bendraturčiui);įrangos perėmimo Fizinio asmens nuosavybėn dokumento (įrangos perdavimo – priėmimo aktas) kopija. Šiuo aktu perduodama įranga ir nuosavybės teisė į ją, o ne darbai. Atkreipiame dėmesį, kad akte reikėtų nurodyti perduodamos įrangos tikslų pavadinimą (gamintoją, modelį);
2. Įrangos perėmimo Fizinio asmens nuosavybėn dokumento (įrangos perdavimo – priėmimo aktas) kopija. Šiuo aktu perduodama įranga ir nuosavybės teisė į ją, o ne darbai. Atkreipiame dėmesį, kad akte reikėtų nurodyti perduodamos įrangos tikslų pavadinimą (gamintoją, modelį, talpą);
3. AB „Energijos skirstymo operatoriui“ pateiktą atestuoto rangovo deklaraciją apie energijos kaupimo įrenginio įrengimą;
4. AB „Energijos skirstymo operatorius“ išduotas nuosavybės ribų aktas, pagal kurį galima identifikuoti, kad jis arba kitas fizinis asmuo - elektros vartojimo objekto bendraturtis (jeigu elektros vartojimo objektą valdo keli bendraturčiai) yra laikomas gaminančiu vartotoju su elektros energijos kaupimo įrenginiu;
5. Dokumentai, patvirtinantys įrengto elektros energijos kaupimo įrenginio techninius duomenis (įrenginio pasas ir/arba techninė specifikacija, kuriuose nurodyta įsigyto elektros energijos kaupimo įrenginio rūšis (ličio geležies fosfato arba ličio jonų), talpa ir galia);
6. Įrengto elektros energijos kaupimo įrenginio ir ant jo esančios techninius duomenis patvirtinančios parametrų lentelės nuotraukos. Nuotraukų komplektą sudaro: viso elektros energijos kaupimo nuotrauka, techninius duomenis patvirtinančios parametrų lentelės nuotrauka (jeigu kaupimo įrenginys sudarytas iš kelių elementų, tai kiekvieno elemento techninių parametrų nuotraukos), kaupimo įrenginio pajungimo prie įvado nuotrauka.
KITA AKTUALI INFORMACIJA
PMP vertinimas ir atranka
PMP patvirtinama ir dotacija išmokama ne vėliau kaip per 120 kalendorinių dienų nuo Fizinio asmens arba jo įgalioto asmens tinkamai įformintos PMP ir visų privalomų pateikti dokumentų registravimo dienos.
PMP nustačius trūkumų, Fizinis asmuo arba jo įgaliotas asmuo per Aplinkos projektų valdymo agentūros nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų, turi patikslinti ir (ar) pateikti trūkstamus dokumentus. Jei pareiškėjas nepatikslina PMP ir/arba nepateikia prašomų dokumentų per nustatytą terminą, PMP atmetama ir finansavimo lėšos neišmokamos.
Vykdant tęstinę jungtinio projekto projektų atranką, pateiktos PMP formos vertinamos ir sprendimai dėl projektų finansavimo priimami pagal jų pateikimo (užregistravimo pateikus) eilę su išlyga, kad sprendimai dėl PMP atmetimo gali būti priimami ne pagal jų pateikimo eilės tvarką. Taip pat pateikti PMP gali būti vertinami ir sprendimai dėl JP projektų finansavimo priimami ne pagal PMP pateikimo eilę, jei užtikrinama, kad tai neturės įtakos sprendimams dėl anksčiau pateiktų PMP finansavimo.
Priedai
PMP forma - Aplinkos projektų valdymo agentūros informacinėje sistemoje, kuri integruota https://apvis.apva.lt