Fizinių asmenų saulės elektrinės dalies įsigijimas iš parkų 2025-02 Nr. 03-030-J-0001-J01

Priemonė: Fizinių asmenų saulės elektrinės dalies įsigijimas iš parkų

Paraiškos priimamos nuo : 2025-03-04 08:00

Paraiškos priimamos iki: 2025-05-05 12:00

Kompensacinė išmoka: Eur.

Kvietimui numatytas finansavimas: 14999999.77 Eur.

Paraiškos ir mokėjimo prašymo pildymo instrukcija

INFORMACIJA APIE KVIETIMĄ TEIKTI PARAIŠKAS FINANSUOTI JUNGTINIO PROJEKTO (TOLIAU – JP) PROJEKTUS (TOLIAU – KVIETIMAS TEIKTI PARAIŠKAS)

Atsakinga institucija

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra

Administruojančioji institucija

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

Programa

Planas „Naujos kartos Lietuva“

Finansavimo forma

Dotacija

JP projektų atrankos būdas

Taikomas tęstinis paraiškų ir mokėjimo prašymų (atsižvelgiant, kad JP projekto vykdytojas paraišką ir mokėjimo prašymą teiks kartu, todėl toliau naudojama – PMP) atrankos būdas iki 2025 m. gegužės 5 d. 12.00 val., nebent kvietimui skirta lėšų suma pasibaigia anksčiau.

JP vykdytojo sprendimu, suderintu su atsakingomis institucijomis, PMP teikimo terminas gali būti pratęstas, jeigu nesuėjo pirminis kvietime nustatytas PMP teikimo terminas ir nesibaigė kvietimui skirtos lėšos.
Kvietimas stabdomas, jeigu pateikiama (užregistruojama) PMP visai kvietime nustatytai sumai. Vėliau PMP nepriimami.

JP vykdytojas pasilieka teisę stabdyti kvietimą nepasibaigus numatytoms lėšoms, jeigu likusi suma yra mažesnė nei 10 kW įrengtosios galios maksimali dotacijos suma pagal fiksuotą įkainį.

Bendra kvietimui teikti paraiškas skirta finansavimo lėšų suma (eurais)

14 999 999,77

ES fondas

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (toliau – EGADP)  subsidijos lėšos

BENDRI REIKALAVIMAI

Finansuojama JP projektų veikla

Remiama veikla – gaminančių vartotojų investicijos į naujų AEI naudojančių elektros energijos gamybos pajėgumų sukūrimą įsigyjant saulės elektrines arba jų dalis iš nutolusių saulės elektrinių parkų.

SVARBU! Paraiška ir mokėjimo prašymas pagal šį kvietimą pildomas, jeigu JP projekto vykdytojas yra pilnai užbaigęs JP projektą, kaip tai numatyta Projektų finansavimo sąlygų apraše:

-    įsigyta saulės elektrinė arba jos dalis iš nutolusio saulės elektrinių parko;
-    PMP formoje nurodytas fizinis asmuo arba elektros vartojimo objekto bendraturtis yra gaminantis vartotojas;

JP projekto pareiškėjas kiekvienam vartojimo objektui gali teikti tik vieną PMP. Viename PMP gali būti nurodomas vienas elektros vartojimo objektas.

Galimi JP projektų pareiškėjai

Fiziniai asmenys, tapę gaminančiais vartotojais

Siekiami rezultatai ir jų matavimo vienetai

Naujų elektros energijos gamybos iš atsinaujinančių energijos išteklių pajėgumų sukūrimas – 46,4 MW.

Įdiegti papildomi atsinaujinančių išteklių energijos veikimo pajėgumai – 46,4 MW.

Įdiegti papildomi atsinaujinančių išteklių energijos veikimo pajėgumai, iš jų atsinaujinančių išteklių energijos gamybos pajėgumai – 46,4 MW.

Patvirtintos paraiškos dėl elektros energijos gamybos iš AEI pajėgumų – 46,4 MW.

REIKALAVIMAI JP PROJEKTAMS

Galimi pareiškėjai

Fiziniai asmens nuosavybės teise valdantys gyvenamosios paskirties vieno buto pastatą, gyvenamosios paskirties butą arba sodų paskirties pastatą (sodo namą),  kurie yra įregistruoti valstybės įmonės Registrų centro Nekilnojamojo turto registre, į kuriuos bus nukreipiama atsinaujinančių išteklių energiją naudojančiomis technologijomis, skirtomis elektros energijos gamybai namų ūkio reikmėms, pagaminta elektra.

Tinkamos finansuoti išlaidos

Išlaidos yra tinkamos finansuoti, kai jos patirtos  Fizinio asmens, t.y. įrangos įsigijimo išlaidas pagrindžiantys dokumentai (PVM sąskaita – faktūra arba sąskaita – faktūra ir priėmimo – perdavimo aktas) išrašomi paraiškos formoje nurodytam arba įgaliotam asmeniui arba paraiškoje nurodyto vartojimo objekto bendraturčiui.

Įgyvendinant JP projektą, kuriam prašoma finansavimo, PVM sąskaita – faktūra arba sąskaita – faktūra, priėmimo – perdavimo aktas, patvirtinantys saulės elektrinės arba jos dalies įsigijimą iš nutolusio saulės elektrinių parko, gali būti išrašyti nuo 2022 m. vasario 1 dienos. Jeigu šiame papunktyje nustatytų sąlygų nesilaikoma, visas JP projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas.

Fizinis asmuo, gaunantis dotaciją, arba kitas elektros vartojimo objekto bendraturtis (jeigu elektros vartojimo objektas nuosavybės teise priklauso keliems bendraturčiams) turi tapti saulės elektrinės arba jos dalies, esančios elektrinių parke, bendraturčiu bei gaminančiu vartotoju teisės aktų nustatyta tvarka ir pateikti PMP JP vykdytojui.

Dotacija apskaičiuojama

Dotaciją sudaro 39,9 procento tinkamų finansuoti išlaidų, apskaičiuotų pagal Aprašo 17.1 papunktyje nurodytą viešosios įstaigos Europos socialinio fondo agentūra nustatytą namų ūkių elektros energijos poreikiams įsigytos saulės elektrinės įrengtosios galios fiksuotąjį įkainį padauginus iš planuojamos įsigyti saulės elektrinės arba jos dalies, esančios elektrinių parke, įrengtosios galios (kW), priskirtos atitinkamam elektros vartojimo objektui, bet ne daugiau kaip už 10 kW galią. Dotacija apskaičiuojama automatiškai teikiant PMP Aplinkos projektų valdymo agentūros informacinėje sistemoje.

SVARBU! Pateikus PMP užfiksuojama dotacijos suma, kuri nebegalės būti redaguojama į didesnę puse. Pareiškėjas ar įgaliotas asmuo pildydamas PMP prisiimą atsakomybę už pateiktos informacijos teisingumą.

Suminio saulės elektrinės galingumo vertinimas

Pareiškėjas arba kitas elektros vartojimo objekto bendraturtis (jeigu elektros vartojimo objektas nuosavybės teise priklauso keliems bendraturčiams) gali įsigyti bet kokios įrengtosios galios saulės elektrinę arba jos dalį iš nutolusių saulės elektrinių parkų, tačiau dotacija bus skiriama tik už ne daugiau kaip 10 kW įrengtąją galią, priskirtą atitinkamam elektros vartojimo objektui. Jeigu iš Klimato kaitos programos, 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, 2021–2027 m. Europos Sąjungos fondų investicijų programos, EGADP jau buvo išmokėta dotacija iki 10 kW saulės elektrinės įrengtajai galiai įsigyti / įrengti, dotacija tam pačiam  elektros vartojimo objektui gali būti išmokėta, tačiau ne didesnei nei 10 kW suminei įrengtajai galiai pasiekti. Suminė įrengtoji galia vertinama pagal JP vykdytojo turimą informaciją, pagal kurią galima identifikuoti, kad asmuo įsigijo ar įsirengė saulės elektrinės įrengtąją galią ir yra laikomas gaminančiu vartotoju. Kokia įrengtoji galia buvo įsigyta ir/ar įrengta bei priskirta elektros vartojimo objektui su dotacija, vertinama kiekvienos atitinkamos dotacijos išmokėjimo momentui.

Bendrasavininkų sutikimai

Jeigu elektros vartojimo objektas nuosavybės teise priklauso bendrasavininkams ar bendraturčiams, pareiškėjas turi turėti jų sutikimą Civiliniame kodekse nustatyta tvarka. Kartu su PMP sutikimų pateikti neprivaloma, bet jų gali būti paprašyta PMP vertinimo metu arba po projekto veiklos pabaigos.

Registruota ekonominė veikla

Elektros vartojimo objekte, gali būti registruota ne daugiau kaip vieno juridinio asmens ir (arba) fizinio asmens vykdoma ekonominė veikla.

Pavyzdys:
-    registruotas vienas juridinis asmuo. Tinkamas variantas;
-    registruota vieno fizinio asmens individualios veikla ir/ar veikla pagal verslo liudijimą (gali būti kartu). Tinkamas variantas;
-    registruotas vienas juridinis asmuo ir vieno fizinio asmens individuali veikla. Netinkamas variantas;
-    registruota vieno fizinio asmens individuali veikla ir antro fizinio asmens individuali veikla. Netinkamas variantas.

Projektų bendrieji atrankos kriterijai

JP projektas turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus, specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijai nėra nustatomi.

JP projektų specialieji atrankos kriterijai

Netaikoma

Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų (toliau – Chartija) laikymosi reikalavimai

  • Klimato kaitos švelninimas ir Prisitaikymas prie klimato kaitos – investicijomis bus skatinamas gaminančių vartotojų skaičiaus didinimas, investuojant į saulės elektrinių arba jų dalių įsigijimą iš nutolusių saulės elektrinių parkų namų ūkių elektros energijos poreikiams tenkinti. JP veiklos prisidės prie klimato kaitos švelninimo ir prisitaikymo prie klimato kaitos tikslo (žmonėms, gamtai ar turtui), todėl laikoma, kad tokiu būdų bus prisidedama prie horizontaliųjų principų įgyvendinimo;
  • Tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga – planuojamos įgyvendinti JP veiklos neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad veiklos atitinka Tausaus vandens ir jūrų išteklių naudojimo ir apsaugos tikslą;
  • Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą – fotovoltinės plokštės, kurios naudojamos saulės elektrinių parkuose, laikomos buitine elektros ir elektronine įranga. Be to, jungtinių projektų projektų pareiškėjai ne įsigys ir įsirengs saulės elektrines savo namų ūkiuose, o įsigys saulės elektrinių įrengtąją galią iš nutolusių saulės elektrinių parkų. Atliekų prevenciją užtikrins bendrieji atliekų tvarkymą reglamentuojantys teisės aktai, atsižvelgiant į aplinkosaugos, visuomenės sveikatos saugos ir ekonominius aspektus. Todėl šios veiklos atitinka žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, tikslą;
  • Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė – planuojamos įgyvendinti JP veiklos neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis bus nereikšmingas, t. y. nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą. Todėl laikoma, kad veiklos atitinka oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą;
  • Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas – JP projekto vykdytojas nevykdys saulės elektrinės statybos, o įsigys saulės elektrinę arba jos dalį iš nutolusio saulės elektrinių parko. Todėl laikoma, kad planuojamos įgyvendinti JP veiklos neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui.

JP projektai neturi pažeisti Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos pagrindinių teisių: orumo, asmenų privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės, asmens duomenų, prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų, teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu, lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių, vaiko teisių, gero administravimo, veiksmingos teisinės gynybos, teisingumo, solidarumo ir darbuotojų teisių, aplinkos apsaugos.

JP projekto (-ų) įgyvendinimo trukmė

JP projektas negali būti pradėtas įgyvendinti ar įgyvendintas anksčiau kaip 2022 m. vasario 1 d. JP  projekto vykdytojas prieš teikdamas PMP turi būti įgyvendinęs projektą.

Reikalavimai valstybės pagalbai

1. JP projekto vykdytojams gali būti teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba, kaip ji apibrėžta de minimis reglamentuose (2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais arba 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamente Nr. 1408 /2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2024 m. gruodžio 10 d. Komisijos reglamentu (ES) 2024/3118, arba 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. spalio 5 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/2391 (toliau – de minimis reglamentai)), jeigu įvykdomos visos sąlygos:

1.1. elektros vartojimo objekte registruotas ne daugiau kaip vienas juridinis asmuo arba fizinis asmuo, vykdantis ekonominę veiklą;

1.2. elektros vartojimo objekte ekonominę veiklą vykdančiam juridiniam asmeniui arba fiziniam asmeniui teikiama parama atitinka vieno ar kelių (priklausomai nuo to, kokiems sektoriams priskirtina energijos vartojimo objekte vykdoma ekonominė veikla) de minimis reglamentų reikalavimus (atitiktį de minimis reglamentų sąlygoms JP vykdytojas vertina pildydamas atitinkamas Aprašo 2, 3 ir (arba) 4 prieduose pateiktas atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapų formas).

2.  Ekonominę veiklą vykdančiam juridiniam asmeniui arba fiziniam asmeniui, kurio ekonominė veikla registruota elektros vartojimo objekte, suteiktos nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma laikoma visa JP projekto vykdytojui suteiktos dotacijos suma. De minimis pagalba laikoma suteikta tuo momentu, kai juridinis asmuo arba fizinis asmuo pagal taikomą nacionalinį teisinį režimą įgyja juridinę teisę tokią pagalbą gauti, nepriklausomai nuo de minimis pagalbos išmokėjimo datos.

3. JP vykdytojas, prieš suteikiant nereikšmingą (de minimis) pagalbą, Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau – Registras) turi patikrinti, ar ekonominę veiklą vykdančiam juridiniam asmeniui arba fiziniam asmeniui, kurio ekonominė veikla registruota elektros vartojimo objekte, suteikus numatytą finansavimą, nebūtų viršyta leistina nereikšmingos pagalbos riba.

4. Jeigu JP vykdytojas nustato, kad ekonominę veiklą vykdančiam juridiniam asmeniui arba fiziniam asmeniui, kurio ekonominė veikla registruota elektros vartojimo objekte, suteikta ir numatoma suteikti nereikšminga (de minimis) pagalba (įskaitant su šiuo juridiniu ar fiziniu asmeniu  taikomo de minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus) viršija de minimis reglamentuose nustatytą nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydį, teikiama nereikšminga (de minimis) valstybės pagalba, kurią sudaro de minimis reglamentuose nustatyta didžiausios nereikšmingos (de minimis) pagalbos ir jau suteiktos nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumų skirtumas.

5. Tuo atveju, jeigu elektros vartojimo objekte registruota daugiau kaip vieno juridinio asmens ir (arba) fizinio asmens vykdoma ekonominė veikla (įskaitant individualios veiklos pažymą arba verslo liudijimą), dotacija pagal Aprašą neskiriama ir PMP atmetami.

6. Neteisėta ir (arba) nesuderinama de minimis valstybės pagalba grąžinama Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

7. Ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Komisijos sprendimą dėl Lietuvos institucijų suteiktos neteisėtos ir nesuderinamos pagalbos, nauja de minimis pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba arba de minimis pagalba, įskaitant palūkanas, teisės aktuose nustatyta tvarka.

Reikalavimai po JP projektų veiklų įgyvendinimo

1. JP projekto vykdytojas užtikrina investicijų tęstinumą, kaip jis apibrėžtas PAFT IV skyriaus dešimtame skirsnyje, 5 metus po galutinio JP projekto išlaidų apmokėjimo JP projekto vykdytojui dienos, o šio tęstinumo neužtikrinus – grąžina JP vykdytojui finansavimo lėšų dalį proporcingai reikalavimo nesilaikymo laikotarpiui JP vykdytojo vidaus procedūrų apraše nustatyta tvarka.

2. JP projekto vykdytojas projekto įgyvendinimo metu, taip pat poprojektiniu laikotarpiu be JP vykdytojo sutikimo negali perleisti, parduoti, įkeisti turto ar kitokiu būdu suvaržyti daiktinių teisių į turtą, kuriam įsigyti skiriama dotacija.

3. 5 metus po JP projekto išlaidų apmokėjimo JP projekto vykdytojui datos, JP projekto vykdytojas negali keisti elektros vartojimo objekto, jeigu:

3.1. naujas elektros vartojimo objektas būtų negyvenamosios (kitos nei gyvenamoji) paskirties;

3.2. JP projekto pareiškėjas nėra pakeisto elektros vartojimo objekto savininkas ar bendraturtis;

3.3. elektros vartojimo objekto keitimo metu naujame elektros vartojimo objekte užregistruota fizinio asmens ar juridinio asmens ekonominė veikla (-os), dėl kurios (-ių) dotacija pagal Aprašą negalėtų būti suteikta.

4. JP vykdytojas vykdo JP projektų investicijų tęstinumo reikalavimų stebėseną.

5. JP vykdytojas per 5 metus po galutinio JP projekto išlaidų apmokėjimo JP projekto vykdytojui dienos turi teisę bet kada paprašyti JP projekto vykdytojo pateikti objekto elektros energijos iš įdiegto įrenginio apskaitos ir (ar) kitus dokumentus, reikalingus JP vykdytojui vykdyti JP projekto investicijų tęstinumo užtikrinimo stebėseną.

Taikomi teisės aktai

1. 2021-2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-02 „Didinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį, užtikrinant atsinaujinančių išteklių integraciją į elektros tinklus“ veiklos „Gamintojų ir gaminančių vartotojų investicijos į naujų AEI naudojančių elektros energijos gamybos pajėgumų sukūrimą“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (dotacijos fiziniams asmenims, įsigyjantiems saulės elektrinių įrengtąją galią iš nutolusių saulės elektrinių parkų), patvirtintas Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2025 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. 1-17 „Dėl Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2022 m. rugsėjo 7 d. įsakymo Nr. 1-265 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-02 „Didinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį, užtikrinant atsinaujinančių išteklių integraciją į elektros tinklus“ aprašo patvirtinimo“ pakeitimo (toliau – Projektų finansavimo sąlygų aprašas), rasite ČIA;

2. Saulės elektrinių įsigijimo namų ūkių elektros energijos poreikiams fiksuotojo vieneto įkainio nustatymo tyrimas, rasite ČIA;

3. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, rasite ČIA.

INFORMACIJA APIE PARAIŠKOS FINANSUOTI JP PROJEKTĄ (TOLIAU – PARAIŠKA) TEIKIMĄ

PMP rengimo ir teikimo tvarka

Atsižvelgiant į tai, kad JP projekto vykdytojas galės teikti PMP tik pilnai įgyvendinęs projektą, todėl paraiška ir mokėjimo prašymas teikiami vienu kartu. PMP priimami iki 2025 m. gegužės 5 d. 12.00 val., nebent kvietimui skirta lėšų suma pasibaigia anksčiau.

Kvietimas stabdomas, jeigu pateikiama (užregistruojama) PMP visai kvietime nustatytai sumai.

Vėliau PMP nepriimami.

PMP formos pateikimo būdas:  Internetu Aplinkos projektų valdymo agentūros informacinėje sistemoje užpildant projekto PMP formą, kuri integruota https://apvis.apva.lt

Interneto svetainės, kuriose galima rasti informaciją, adresas: https://apva.lrv.lt/ , https://apvis.apva.lt/

JP projekto vykdytojas gali įgalioti kitą fizinį ar juridinį asmenį už jį atlikti su PMP pateikimu ar projekto įgyvendinimu susijusius veiksmus. Tokiu atveju privaloma pateikti įgaliojimą atstovauti JP projekto vykdytoją arba informacinių technologijų priemonėmis sudarytą ( https://igaliojimai.lt/ ) įgaliojimą atstovauti pareiškėją.

Privalomi priedai

Su PMP (paraiškos dalis) privalomų pateikti dokumentų sąrašas su sąlyga, jeigu:

1.    Pareiškėjas įgalioja kitą fizinį ar juridinį asmenį už jį atlikti su PMP pateikimu ar projekto įgyvendinimu susijusius veiksmus, privaloma pateikti notariškai patvirtintą arba informacinių technologijų priemonėmis sudarytą ( https://igaliojimai.lt/ ) įgaliojimą atstovauti pareiškėją;

2.    Elektros vartojimo objekte registruota juridinio asmens arba fizinio asmens vykdoma ekonominė veikla (ĮSKAITANT REGISTRUOTĄ JURIDINĮ ASMENĮ, INDIVIDUALIOS VEIKLOS PAŽYMĄ AR VERSLO LIUDIJIMĄ) privaloma, pateikti „VIENOS ĮMONĖS“ deklaraciją, kuri pildoma paraiškos formoje. Jeigu elektros vartojimo objekte registruota ne paties pareiškėjo ekonominė veikla, „Vienos įmonės“ deklaracija pildoma atskirame dokumente, pasirašoma ir pridedama prie PMP. Tokiu atveju dokumentus pildo ir pasirašo ne pats pareiškėjas, o registruotos ekonominės veiklos savininkas (įmonės vadovas, verslo liudijimo turėtojas ir t.t.);

a.    SVARBU ne vykdymo vieta, o registracijos vieta. Jeigu adresas sutampa su PMP nurodytu elektros vartojimo adresu, tai „Vienos įmonės“ deklaraciją pildyti privaloma;
b.    „Vienos įmonės“ deklaracijos pildymo instrukcija, rasite https://apvis.apva.lt/duk :

3.    Elektros vartojimo objekte registruota ne paties pareiškėjo, o kito juridinio ar fizinio asmens vykdoma ekonominė veikla, privaloma pateikti sutikimą, kad jam būtų suteikta ir užregistruota valstybės pagalba. Taip pat pildoma ir pasirašoma „Vienos įmonės“ deklaracija, bendrą pavyzdinę formą rasite https://apvis.apva.lt/duk

Dokumentų formas rasite prie konkretaus kvietimo dažniausiai užduodamų klausimų - https://apvis.apva.lt/duk

Kitų su PMP (mokėjimo prašymo dalis) privalomų pateikti dokumentų sąrašas:

1.    įrangos įsigijimą pagrindžiantys (PVM sąskaita – faktūra arba sąskaita-faktūra) bei perėmimo fizinio asmens nuosavybėn įrodantys (įrangos perdavimo – priėmimo aktas) dokumentai;

2.    saulės modulių ir įtampos keitiklio techninius duomenis patvirtinantys dokumentai (įrenginio pasas ir / ar techninė specifikacija);

3.    dokumentas, patvirtinantis, kad saulės moduliams suteikta 10 metų produkto garantija ir 25 metų 80 proc. efektyvumo garantija bei kad saulės moduliai turi CE ženklą ir pakankamą apsaugą nuo dulkių ir drėgmės (bent IP 65);

4.    dokumentas, patvirtinantis, kad įtampos keitikliui suteikta 5 metų produkto garantija bei kad įtampos keitiklis turi CE ženklą ir turi pakankamą apsaugą nuo dulkių ir drėgmės (bent IP 65);
leidimo elektrinių parkui (saulės elektrinei) gaminti elektrą datą ir numerį nurodantis dokumentas.

KITA AKTUALI INFORMACIJA

PMP vertinimas ir atranka

PMP patvirtinama ir dotacija išmokama ne vėliau kaip per 120 kalendorinių dienų nuo Fizinio asmens arba jo įgalioto asmens tinkamai įformintos PMP ir visų privalomų pateikti dokumentų registravimo dienos.

PMP nustačius trūkumų, Fizinis asmuo arba jo įgaliotas asmuo per Aplinkos projektų valdymo agentūros nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų, turi patikslinti ir (ar) pateikti trūkstamus dokumentus. Jei pareiškėjas nepatikslina PMP ir/arba nepateikia prašomų dokumentų per nustatytą terminą, PMP atmetama ir finansavimo lėšos neišmokamos.

Vykdant tęstinę jungtinio projekto projektų atranką, pateiktos PMP formos vertinamos ir sprendimai dėl projektų finansavimo priimami pagal jų pateikimo (užregistravimo pateikus) eilę su išlyga, kad sprendimai dėl PMP atmetimo gali būti priimami ne pagal jų pateikimo eilės tvarką. Taip pat pateikti PMP gali būti vertinami ir sprendimai dėl JP projektų finansavimo priimami ne pagal PMP pateikimo eilę, jei užtikrinama, kad tai neturės įtakos sprendimams dėl anksčiau pateiktų PMP finansavimo.

Priedai

PMP forma - Aplinkos projektų valdymo agentūros informacinėje sistemoje, kuri integruota https://apvis.apva.lt

Kontaktiniai duomenys konsultacijoms

Informacija teikiama:

pirmadieniais-ketvirtadieniais 8.00-17.00 val.;
penktadieniais 8.00-15.45 val.;
pietų pertrauka 12.00-12.45 val.
Konsultacijos teikiamos tel.: +370 614 99 699

Pildyti formą

Atnaujinimo data: 2025-03-04