Fizinių asmenų saulės elektrinių įsirengimas namų ūkiuose (naujai įrengiama saulės elektrinė) 2025-02 Nr. 03-029-J-0001-J01

Priemonė: Fizinių asmenų saulės elektrinių įsirengimas namų ūkiuose (naujai įrengiama saulės elektrinė)

Paraiškos priimamos nuo : 2025-02-25 08:00

Paraiškos priimamos iki: 2025-10-31 12:00

Kompensacinė išmoka: Eur.

Kvietimui numatytas finansavimas: 34757938.72 Eur.

Paraiškos ir mokėjimo prašymo pildymo instrukcija

INFORMACIJA APIE KVIETIMĄ TEIKTI PARAIŠKAS FINANSUOTI JUNGTINIO PROJEKTO (TOLIAU – JP) PROJEKTUS (TOLIAU – KVIETIMAS TEIKTI PARAIŠKAS)

Atsakinga institucija

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra

Administruojančioji institucija

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

Programa

Planas „Naujos kartos Lietuva“

Finansavimo forma

Dotacija

JP projektų atrankos būdas

Taikomas tęstinis paraiškų ir mokėjimo prašymų (atsižvelgiant, kad JP projekto vykdytojas paraišką ir mokėjimo prašymą teiks kartu, todėl toliau naudojama – PMP) atrankos būdas iki 2025 m. spalio 31 d. 12.00 val., nebent kvietimui skirta lėšų suma pasibaigia anksčiau.
JP vykdytojo sprendimu, suderintu su atsakingomis institucijomis, PMP teikimo terminas gali būti pratęstas, jeigu nesuėjo pirminis kvietime nustatytas PMP teikimo terminas ir nesibaigė kvietimui skirtos lėšos.
Kvietimas stabdomas, jeigu pateikiama (užregistruojama) PMP visai kvietime nustatytai sumai. Vėliau PMP nepriimami.
JP vykdytojas pasilieka teisę stabdyti kvietimą nepasibaigus numatytoms lėšoms, jeigu likusi suma yra mažesnė nei 10 kW įrengtosios galios maksimali dotacijos suma pagal fiksuotą įkainį.

Bendra kvietimui teikti paraiškas skirta finansavimo lėšų suma (eurais)

34 757 938,72

ES fondas

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (toliau – EGADP)  subsidijos lėšos

BENDRI REIKALAVIMAI

Finansuojama JP projektų veikla

Remiama veikla gaminančių vartotojų investicijos į naujų AEI naudojančių elektros energijos gamybos pajėgumų sukūrimą.

SVARBU! PMP pagal šį kvietimą pildoma, jeigu JP projekto vykdytojas įsigijo ir įsirengė naują saulės elektrinę (nesididindamas esamos elektrinės įrengtosios galios) ir tapo gaminančiu vartotoju.

Kiekvienam saulės elektrinėje pagamintos elektros vartojimo objektui pildoma atskira PMP. PMP gali būti nurodytas tik vienas elektros vartojimo objektas.

Jeigu JP projekto vykdytojas didinosi esamos saulės elektrinės įrengtąją galią, tokiu atveju pildoma kita PMP - 03-029-J-0001-J02 Fizinių asmenų saulės elektrinių įsirengimas namų ūkiuose (didinantiems jau esamos elektrinės galią).

Galimi JP projektų pareiškėjai

Fiziniai asmenys, tapę gaminančiais vartotojais

Siekiami rezultatai ir jų matavimo vienetai

Naujų elektros energijos gamybos iš atsinaujinančių energijos išteklių pajėgumų sukūrimas – 136,27 MW.
Įdiegti papildomi atsinaujinančių išteklių energijos veikimo pajėgumai – 136,27 MW.
Įdiegti papildomi atsinaujinančių išteklių energijos veikimo pajėgumai, iš jų atsinaujinančių išteklių energijos gamybos pajėgumai – 136,27 MW.
Patvirtintos paraiškos dėl elektros energijos gamybos iš AEI pajėgumų – 136,27 MW.

REIKALAVIMAI JP PROJEKTAMS

Galimi pareiškėjai

Fiziniai asmenys, nuosavybės teise valdantys elektros vartojimo objektą – fizinio asmens nuosavybės teise valdomą gyvenamosios paskirties vieno buto pastatą, gyvenamosios paskirties butą arba sodų paskirties pastatą (sodo namą), kurie yra įregistruoti valstybės įmonės Registrų centro (toliau – VĮ „Registrų centras“) Nekilnojamojo turto registre, į kuriuos bus nukreipiama atsinaujinančių išteklių energiją naudojančiomis technologijomis, skirtomis elektros energijos gamybai namų ūkio reikmėms, pagaminta elektra (toliau – elektros vartojimo objektas) ir bet kokiais teisėtais pagrindais valdantys elektrinės įrengimo objektą – fizinio asmens bet kokiais teisėtais pagrindais (pvz. nuosavybės teisė, nuoma, panauda) valdomą žemės sklypą arba pastatą, kuriame įrengiamos atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos, skirtos elektros energijos gamybai namų ūkio reikmėms (toliau – elektrinės įrengimo objektas). Jeigu elektrinės įrengimo objektas valdomas nuomos arba panaudos pagrindais, nuoma arba panauda turi būti užregistruota VĮ Registrų centro Nekilnojamojo turto registre ne trumpesniam kaip 10 metų laikotarpiui nuo PMP pateikimo dienos.

Tinkamos finansuoti išlaidos

Išlaidos yra tinkamos finansuoti, kai jos patirtos Fizinio asmens, t. y. įrangos įsigijimo išlaidas pagrindžiantys dokumentai išrašomi PMP formoje nurodytam arba įgaliotam asmeniui arba PMP nurodyto elektros vartojimo objekto bendraturčiui.
Įgyvendinant JP projektą, kuriam prašoma finansavimo, PVM sąskaita faktūra arba sąskaita faktūra ir įrangos priėmimo-perdavimo aktas, patvirtinantys įrangos įsigijimą, taip pat atestuoto rangovo deklaracija  bei nuosavybės ribų aktas turi būti išrašyti ne anksčiau kaip 2022 m. vasario 1 d., bet ne vėliau nei PMP užregistravimo data. Jeigu šiame papunktyje nustatytų sąlygų nesilaikoma, visas JP projektas tampa netinkamu finansuoti ir jam finansavimas neskiriamas.

Dotacija apskaičiuojama

Dotaciją sudaro 18,68 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, apskaičiuojamų Aprašo 17 punkte nurodytą fiksuotąjį įkainį padauginus iš įrengto įrenginio galingumo (kW), priskirto atitinkamam elektros vartojimo objektui, bet ne daugiau kaip už 10 kW įrengtąją galią. Dotacija apskaičiuojama automatiškai teikiant PMP Aplinkos projektų valdymo agentūros informacinėje sistemoje.

SVARBU! Pateikus PMP užfiksuojama dotacijos suma, kuri nebegalės būti redaguojama į didesnę pusę. Pareiškėjas ar įgaliotas asmuo pildydamas PMP prisiimą atsakomybę už pateiktos informacijos teisingumą.

Suminio saulės elektrinės galingumo vertinimas

JP projekto pareiškėjas arba kiti elektros vartojimo objekto bendraturčiai (jeigu elektros vartojimo objektas nuosavybės teise priklauso keliems bendraturčiams) gali įsirengti bet kokios galios saulės elektrinę, tačiau dotacija bus skiriama tik už ne daugiau kaip 10 kW įrengtąją galią, priskirtą atitinkamam elektros vartojimo objektui. Jeigu pagal Klimato kaitos programą, 2014–2020 m. ES fondų investicijų veiksmų programą, 2021–2027 m. ES fondų investicijų programą, Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonę (EGADP) jau buvo išmokėta dotacija 10 kW įrengtosios galios įrangai, kurios generuojama elektros energija yra ar bus naudojama atitinkamam elektros vartojimo objektui, įsigyti ir (ar) įrengti, tam pačiam elektros vartojimo objektui (pagal unikalų numerį) dotacija pagal Aprašą daugiau neskiriama. Jei iš šiame papunktyje paminėtų finansavimo šaltinių dotacija buvo išmokėta iki 10 kW saulės elektrinės įrengtajai galiai įsigyti ir (ar) įrengti, dotacija tam pačiam elektros vartojimo objektui gali būti išmokėta, tačiau ne didesnei nei 10 kW suminei įrengtajai galiai pasiekti. Suminė įrengtoji galia vertinama pagal JP vykdytojo turimą informaciją, pagal kurią galima identifikuoti, kad asmuo įsigijo ir (ar) įsirengė bei priskyrė saulės elektrinės įrengtąją galią ir yra laikomas gaminančiu vartotoju. Kokia įrengtoji galia buvo įsigyta ir/ar įrengta bei priskirta elektros vartojimo objektui su dotacija, vertinama kiekvienos atitinkamos dotacijos išmokėjimo momentui. Esant poreikiui, JP vykdytojas šiame Aprašo papunktyje nurodytais tikslais taip pat gali naudoti AB „Energijos skirstymo operatorius“ suteiktą informaciją.

Finansuojami įrenginiai ar technologijos ir su jomis susijusi informacija

Pareiškėjas turi įsirengti žemiau išvardintuose 1 ir 2 punktuose nurodytus reikalavimus atitinkančias atsinaujinančių išteklių energiją naudojančias technologijas.
Atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos ir jų minimalūs techniniai reikalavimai:
1. Saulės moduliai turi atitikti Europos Sąjungos standartus, įskaitant ekologinius ženklus, energijos duomenų etiketes ir kitas Europos Sąjungos standartizacijos įstaigų nustatytas techninių normatyvų sistemas. Jiems turi būti suteikta 10 metų produkto garantija ir 25 metų 80 proc. efektyvumo garantija. Moduliai privalo turėti CE ženklą ir turėti pakankamą apsaugą nuo dulkių ir drėgmės (bent IP 65).
2. Įtampos keitiklis turi būti tinkamas saulės elektrinių įrengimui ir atitikti Europos Sąjungos standartus, įskaitant ekologinius ženklus, energijos duomenų etiketes ir kitas Europos Sąjungos standartizacijos įstaigų nustatytas techninių normatyvų sistemas, jam turi būti suteikta 5 metų produkto garantija. Įtampos keitiklis turi turėti CE ženklą, pakankamą apsaugą nuo dulkių ir drėgmės (bent IP 65).

Saulės elektrinės įrengimas saugomose teritorijose

Jeigu saulės elektrinės įrengimo objektas yra saugomose teritorijose ir elektrinė įrengta ne ant pastato stogo ir ne sodyboje, elektrinės įrengimo objekto vieta turi būti suderinta su už saugomos teritorijos apsaugą atsakinga direkcija (saugomų teritorijų priskyrimo žemėlapis skelbiamas interneto svetainėje https://vst-t.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=042b62a16fec4c85ba0833c9adde5db9 ).

Bendrasavininkų sutikimai

JP projekto vykdytojas, laikydamasis CK reikalavimų, prieš pradėdamas įgyvendinti JP projektą, įsipareigoja gauti bendraturčių ar bendrasavininkų sutikimą įgyvendinti JP projektą (tik jeigu elektros vartojimo objektas, į kurį bus nukreipiama pagal Aprašą finansuojamos įrangos generuojama elektros energija, nuosavybės teise priklauso bendrasavininkams ar bendraturčiams), daugiabučio namo daugumos (jeigu butų ir kitų patalpų savininkų bendrijos įstatuose ar jungtinės veiklos sutartyje nenumatyta kitaip) butų ir kitų patalpų savininkų sutikimą (jei elektrinė įrengiama ant daugiabučio namo stogo arba integruojama į pastatą), arba daugiabučio namo žemės sklypo bendraturčių sutikimą (jei elektrinė įrengiama daugiabučio namo teritorijoje ir daugiabučio namo žemės sklypas priklauso bendros jungtinės nuosavybės teise).

Kartu su PMP sutikimų pateikti neprivaloma, bet jų gali būti paprašyta projekto įgyvendinimo laikotarpiu arba po projekto veiklos pabaigos.

Registruota ekonominė veikla

Elektros vartojimo objekte gali būti registruota ne daugiau kaip vieno juridinio asmens ir (arba) fizinio asmens vykdoma ekonominė veikla.
Pavyzdys:
-    registruotas vienas juridinis asmuo. Tinkamas variantas;
-    registruota vieno fizinio asmens individualios veikla ir/ar veikla pagal verslo liudijimą (gali būti kartu). Tinkamas variantas;
-    registruotas vienas juridinis asmuo ir vieno fizinio asmens individuali veikla. Netinkamas variantas;
-    registruota vieno fizinio asmens individuali veikla ir antro fizinio asmens individuali veikla. Netinkamas variantas.

Projektų bendrieji atrankos kriterijai

JP projektas turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus.

JP projektų specialieji atrankos kriterijai

Netaikoma

Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų (toliau – Chartija) laikymosi reikalavimai

1. JP projektai neturės neigiamo poveikio horizontaliesiems principams:

  • Klimato kaitos švelninimas ir Prisitaikymas prie klimato kaitos – reformos „Daugiau šalyje tvariai pagamintos elektros energijos“ veikla 100 procentų prisideda prie klimato švelninimo tikslo ir neturės neigiamos įtakos prisitaikymui prie klimato kaitos, nedidins poveikio klimatui, žmonėms, gamtai ar turtui. Investicijomis bus skatinamas gaminančių vartotojų skaičiaus didinimas, investuojant į mažos galios saulės elektrinių įrengimą namų ūkių elektros energijos poreikiams tenkinti ir mažinant šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisijas, didinant atsinaujinančių išteklių naudojimą. Todėl laikoma, kad tokiu būdų bus prisidedama prie horizontaliųjų principų įgyvendinimo;
  • Tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga – planuojamos reformos veiklos neturės tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui, nes įgyvendinant šią veiklą neplanuojama statyti jokios infrastruktūros ar elektrinių vandens telkinių apsaugos zonose arba arti vandens telkinių, kas galėtų turėti neigiamą poveikį tausaus vandens ir jūrų išteklių naudojimui;
  • Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą – fotovoltinės plokštės, kurios naudojamos privačiuose namų ūkiuose ir kurioms nereikia specialių galios leidimų, laikomos buitine elektros ir elektronine įranga, kurios sutvarkymas yra pardavėjo atsakomybė. Atliekų prevenciją užtikrins bendrieji atliekų tvarkymą reglamentuojantys teisės aktai, atsižvelgiant į aplinkosaugos, visuomenės sveikatos saugos ir ekonominius aspektus. Todėl šios veiklos atitinka žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, tikslą;
  • Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė – vertinama, kad investicijos atitinka taršos ir prevencijos kontrolės tikslą, nes veiklos bus įgyvendinamos vadovaujantis 2018 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos Direktyva (ES) 2018/2001 dėl skatinimo naudoti atsinaujinančiųjų išteklių energiją, kitais nacionaliniais teisės aktais, kuriuose nustatyti reikalavimai užtikrinti taršos prevenciją ir kontrolę. Todėl laikoma, kad veiklos atitinka oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą;
  • Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas – JP projekto vykdytojas, teikdamas JP projekto paraišką, pateiks informaciją, ar saulės elektrinės įrengimo objektas yra saugomose teritorijose. Jeigu JP projekto pareiškėjas nurodo, kad saulės elektrinės įrengimo objektas yra saugomose teritorijose ir elektrinės įrengimo vieta yra ne ant pastato stogo ir ne sodyboje, elektrinės įrengimo objekto vieta turi būti suderinta su už saugomos teritorijos apsaugą atsakinga direkcija. Todėl laikoma, kad planuojamos įgyvendinti JP veiklos neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui.

2. JP projektai neturi pažeisti Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos pagrindinių teisių: orumo, asmenų privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės, asmens duomenų, prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų, teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu, lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių, vaiko teisių, gero administravimo, veiksmingos teisinės gynybos, teisingumo, solidarumo ir darbuotojų teisių, aplinkos apsaugos.

JP projekto (-ų) įgyvendinimo trukmė

JP projektas negali būti pradėtas įgyvendinti ar įgyvendintas anksčiau kaip 2022 m. vasario 1 d. JP projekto vykdytojas prieš teikdamas PMP turi būti įgyvendinęs projektą ir turėti privalomus dokumentus.

Reikalavimai valstybės pagalbai

1. JP projekto vykdytojams gali būti teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba, kaip ji apibrėžta de minimis reglamentuose (2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais arba 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamente Nr. 1408 /2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2024 m. gruodžio 10 d. Komisijos reglamentu (ES) 2024/3118, arba 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. spalio 5 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/2391 (toliau – de minimis reglamentai)), jeigu įvykdomos visos sąlygos:
1.1. elektros vartojimo objekte, kuris naudos su dotacija, gauta pagal Aprašą, įrengtos elektrinės arba elektrinės, kurios įrengtoji galia buvo padidinta naudojant dotaciją, gautą pagal Aprašą, generuojamą elektros energiją, registruotas ne daugiau kaip vienas juridinis asmuo arba fizinis asmuo, vykdantis ekonominę veiklą;
1.2. elektros vartojimo objekte, kuris naudos su dotacija, gauta pagal Aprašą, įrengtos elektrinės arba elektrinės, kurios įrengtoji galia buvo padidinta naudojant dotaciją, gautą pagal Aprašą, generuojamą elektros energiją, ekonominę veiklą vykdančiam juridiniam asmeniui arba fiziniam asmeniui teikiama parama atitinka vieno ar kelių (priklausomai nuo to, kokiems sektoriams priskirtina energijos vartojimo objekte vykdoma ekonominė veikla) de minimis reglamentų reikalavimus (atitiktį de minimis reglamentų sąlygoms JP vykdytojas vertina pildydamas atitinkamas Aprašo 2, 3 ir (arba) 4 prieduose pateiktas atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapų formas).

2.  Ekonominę veiklą vykdančiam juridiniam asmeniui arba fiziniam asmeniui, kurio ekonominė veikla registruota elektros vartojimo objekte, kuris naudos su dotacija, gauta pagal Aprašą, įrengtos elektrinės arba elektrinės, kurios įrengtoji galia buvo padidinta naudojant dotaciją, gautą pagal Aprašą, generuojamą elektros energiją, suteiktos nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma laikoma visa JP projekto vykdytojui suteiktos dotacijos suma. De minimis pagalba laikoma suteikta tuo momentu, kai juridinis asmuo arba fizinis asmuo pagal taikomą nacionalinį teisinį režimą įgyja juridinę teisę tokią pagalbą gauti, nepriklausomai nuo de minimis pagalbos išmokėjimo juridiniam asmeniui arba fiziniam asmeniui datos.

3. JP vykdytojas, prieš suteikiant nereikšmingą (de minimis) pagalbą, Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau – Registras) turi patikrinti, ar ekonominę veiklą vykdančiam juridiniam asmeniui arba fiziniam asmeniui, kurio ekonominė veikla registruota elektros vartojimo objekte, kuris naudos  su dotacija, gauta pagal Aprašą, įrengtos elektrinės arba elektrinės, kurios įrengtoji galia buvo padidinta naudojant dotaciją, gautą pagal Aprašą, generuojamą elektros energiją, suteikus numatytą finansavimą, nebūtų viršyta leistina nereikšmingos pagalbos riba.

4. Jeigu JP vykdytojas nustato, kad ekonominę veiklą vykdančiam juridiniam asmeniui arba fiziniam asmeniui, kurio ekonominė veikla registruota elektros vartojimo objekte, kuris naudos  su dotacija, gauta pagal Aprašą, įrengtos elektrinės arba elektrinės, kurios įrengtoji galia buvo padidinta naudojant dotaciją, gautą pagal Aprašą, generuojamą elektros energiją, suteikta ir numatoma suteikti nereikšminga (de minimis) pagalba (įskaitant su šiuo juridiniu ar fiziniu asmeniu  taikomo de minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus) viršija de minimis reglamentuose nustatytą nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydį, teikiama nereikšminga (de minimis) valstybės pagalba, kurią sudaro de minimis reglamentuose nustatyta didžiausios nereikšmingos (de minimis) pagalbos ir jau suteiktos nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumų skirtumas.

5. Tuo atveju, jeigu elektros vartojimo objekte registruota daugiau kaip vieno juridinio asmens ir (arba) fizinio asmens vykdoma ekonominė veikla, dotacija pagal Aprašą neskiriama ir PMP atmetami.

6. Neteisėta ir (arba) nesuderinama de minimis valstybės pagalba grąžinama Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

7. Ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Komisijos sprendimą dėl Lietuvos institucijų suteiktos neteisėtos ir nesuderinamos pagalbos, nauja de minimis pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba arba de minimis pagalba, įskaitant palūkanas, teisės aktuose nustatyta tvarka.

Reikalavimai po JP projektų veiklų įgyvendinimo

1. JP projekto vykdytojas užtikrina investicijų tęstinumą, kaip jis apibrėžtas PAFT IV skyriaus dešimtame skirsnyje, 5 metus po galutinio JP projekto išlaidų apmokėjimo JP projekto vykdytojui dienos, o šio tęstinumo neužtikrinus – grąžina JP vykdytojui finansavimo lėšų dalį proporcingai reikalavimo nesilaikymo laikotarpiui JP vykdytojo vidaus procedūrų apraše nustatyta tvarka.
2. JP projekto vykdytojas projekto įgyvendinimo metu, taip pat poprojektiniu laikotarpiu be JP vykdytojo sutikimo negali perleisti, parduoti, įkeisti turto ar kitokiu būdu suvaržyti daiktinių teisių į turtą, kuriam įsigyti skiriama dotacija.
3. 5 metus po JP projekto išlaidų apmokėjimo JP projekto vykdytojui datos, JP projekto vykdytojas negali keisti elektros vartojimo objekto, jeigu:
3.1. naujas elektros vartojimo objektas būtų negyvenamosios (kitos nei gyvenamoji) paskirties;
3.2. JP projekto pareiškėjas nėra pakeisto elektros vartojimo objekto savininkas ar bendraturtis;
3.3. elektros vartojimo objekto keitimo metu naujame elektros vartojimo objekte užregistruota fizinio asmens ar juridinio asmens ekonominė veikla (-os), dėl kurios (-ių) dotacija pagal Aprašą negalėtų būti suteikta.
4. JP vykdytojas vykdo JP projektų investicijų tęstinumo reikalavimų stebėseną.
5. JP vykdytojas per 5 metus po galutinio JP projekto išlaidų apmokėjimo JP projekto vykdytojui dienos turi teisę bet kada paprašyti JP projekto vykdytojo pateikti objekto elektros energijos iš įdiegto įrenginio apskaitos ir (ar) kitus dokumentus, reikalingus JP vykdytojui vykdyti JP projekto investicijų tęstinumo užtikrinimo stebėseną.

Taikomi teisės aktai

1. 2021-2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-02 „Didinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį, užtikrinant atsinaujinančių išteklių integraciją į elektros tinklus“ veiklos „Gamintojų ir gaminančių vartotojų investicijos į naujų AEI naudojančių elektros energijos gamybos pajėgumų sukūrimą“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (dotacijos fiziniams asmenims, įsirengiantiems saulės elektrines namų ūkių reikmėms), patvirtintas Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2025 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. 1-17 „Dėl Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2022 m. rugsėjo 7 d. įsakymo Nr. 1-265 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-02 „Didinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį, užtikrinant atsinaujinančių išteklių integraciją į elektros tinklus“ aprašo patvirtinimo“ pakeitimo (toliau – Projektų finansavimo sąlygų aprašas), rasite ČIA;

2. Saulės elektrinių įrengimo namų ūkiuose fiksuotojo įkainio nustatymo tyrimo ataskaita, rasite ČIA;

3. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, rasite ČIA.

INFORMACIJA APIE PARAIŠKOS FINANSUOTI JP PROJEKTĄ (TOLIAU – PARAIŠKA) TEIKIMĄ

PMP rengimo ir teikimo tvarka

Atsižvelgiant į tai, kad JP projekto vykdytojas galės teikti PMP tik pilnai įgyvendinęs projektą, todėl paraiška ir mokėjimo prašymas teikiami vienu kartu. PMP priimami iki 2025 m. spalio 31 d. 12.00 val., nebent kvietimui skirta lėšų suma pasibaigia anksčiau.

Kvietimas stabdomas, jeigu pateikiama (užregistruojama) PMP visai kvietime nustatytai sumai. Vėliau PMP nepriimami.  

PMP formos pateikimo būdas:  internetu Aplinkos projektų valdymo agentūros informacinėje sistemoje užpildant projekto PMP formą, kuri integruota https://apvis.apva.lt

Interneto svetainės, kuriose galima rasti informaciją, adresas: https://apva.lrv.lt/, https://apvis.apva.lt

JP projekto vykdytojas gali įgalioti kitą fizinį ar juridinį asmenį už jį atlikti su PMP pateikimu ar projekto įgyvendinimu susijusius veiksmus. Tokiu atveju privaloma pateikti įgaliojimą atstovauti JP projekto vykdytoją arba informacinių technologijų priemonėmis sudarytą ( https://igaliojimai.lt/ ) įgaliojimą atstovauti pareiškėją.

Privalomi priedai

Su PMP (paraiškos dalis) privalomų pateikti dokumentų sąrašas su sąlyga, jeigu:
1.    Pareiškėjas įgalioja kitą fizinį ar juridinį asmenį už jį atlikti su PMP pateikimu ar projekto įgyvendinimu susijusius veiksmus, privaloma pateikti notariškai patvirtintą arba informacinių technologijų priemonėmis sudarytą ( https://igaliojimai.lt/ ) įgaliojimą atstovauti pareiškėją;
2.    Elektros vartojimo objekte registruota juridinio asmens arba fizinio asmens vykdoma ekonominė veikla (ĮSKAITANT REGISTRUOTĄ JURIDINĮ ASMENĮ, INDIVIDUALIOS VEIKLOS PAŽYMĄ AR VERSLO LIUDIJIMĄ) privaloma pateikti „VIENOS ĮMONĖS“ deklaraciją, kuri pildoma paraiškos formoje. Jeigu elektros vartojimo objekte registruota ne paties pareiškėjo ekonominė veikla, „Vienos įmonės“ deklaracija pildoma atskirame dokumente, pasirašoma ir pridedama prie PMP. Tokiu atveju dokumentus pildo ir pasirašo ne pats pareiškėjas, o registruotos ekonominės veiklos savininkas (įmonės vadovas, verslo liudijimo turėtojas ir t.t.);

a.    SVARBU ne vykdymo vieta, o registracijos vieta. Jeigu adresas sutampa su PMP nurodytu elektros vartojimo adresu, tai „Vienos įmonės“ deklaraciją pildyti privaloma;
b.    „Vienos įmonės“ deklaracijos pildymo instrukciją rasite https://apvis.apva.lt/duk .

3.    Elektros vartojimo objekte registruota ne paties pareiškėjo, o kito juridinio ar fizinio asmens vykdoma ekonominė veikla, privaloma pateikti sutikimą, kad jam būtų suteikta ir užregistruota valstybės pagalba. Taip pat pildoma ir pasirašoma „Vienos įmonės“ deklaracija, bendrą pavyzdinę formą rasite https://apvis.apva.lt/duk .
4.    Elektrinės įrengimo objektas yra naudojamas pagal panaudos ar nuomos sutartį, privaloma pateikti panaudos davėjo ar nuomotojo rašytinį sutikimą vykdyti projekto veiklas elektrinės įrengimo objekte ne trumpesniam kaip 10 metų laikotarpiui nuo PMP pateikimo dienos, pavyzdinę formą rasite https://apvis.apva.lt/duk .
5.    Saulės elektrinės įrengimo objektas yra saugomose teritorijose ir elektrinė įrengta ne ant pastato stogo ir ne sodyboje, privaloma pateikti sutikimą, kad elektrinės įrengimo objekto vieta suderinta su už saugomos teritorijos apsaugą atsakinga direkcija.

Dokumentų formas rasite prie konkretaus kvietimo dažniausiai užduodamų klausimų - https://apvis.apva.lt/duk

Kitų su PMP (mokėjimo prašymo dalis) privalomų pateikti dokumentų sąrašas:

1.    įrangos įsigijimą pagrindžiančio dokumento (PVM sąskaitos faktūros/sąskaitos faktūros) kopija (atkreipiame dėmesį, kad įrangos įsigijimo išlaidas pagrindžiantys dokumentai turi būti išrašomi PMP formoje nurodytam arba įgaliotam asmeniui arba PMP formoje nurodyto elektros vartojimo objekto bendraturčiui);
2.    įrangos perėmimo Fizinio asmens nuosavybėn dokumento (įrangos perdavimo – priėmimo aktas) kopija. Šiuo aktu perduodama įranga ir nuosavybės teisė į ją, o ne darbai. Atkreipiame dėmesį, kad akte reikėtų nurodyti perduodamos įrangos tikslų pavadinimą (gamintoją, modelį);
3.    įrangos (saulės modulių ir inverterio) techninius duomenis patvirtinančių dokumentų kopijos (įrenginio pasas ir (ar) techninė specifikacija);
4.    dokumentas, patvirtinantis, kad saulės moduliams suteikta 10 metų produkto garantija ir 25 metų 80 proc. efektyvumo garantija bei kad saulės moduliai turi CE ženklą ir pakankamą apsaugą nuo dulkių ir drėgmės (bent IP 65);
5.    dokumentas, patvirtinantis, kad inverteriui suteikta 5 metų produkto garantija bei kad inverteris turi CE ženklą ir pakankamą apsaugą nuo dulkių ir drėgmės (bent IP 65);
6.    AB „Energijos skirstymo operatoriui“ pateikta atestuoto rangovo deklaracija;
7.    AB „Energijos skirstymo operatoriaus“ atnaujintas elektros tinklų nuosavybės ribų aktas;
8.    elektrinės įrengimo objekto ir jame įdiegtos naujos įrangos nuotraukos. Nuotraukų komplektą sudaro:
a.    elektrinės įrengimo objekto nuotrauka;
b.    saulės elektrinės modulių nuotrauka (aiškiai matomas modulių skaičius);
c.    inverterio nuotrauka;
d.    inverterio parametrų lentelės nuotrauka (lipdukas su modelio pavadinimu ir kitais techniniais duomenimis ant įrenginio).

 

KITA AKTUALI INFORMACIJA

PMP vertinimas ir atranka

PMP patvirtinama ir dotacija išmokama ne vėliau kaip per 120 kalendorinių dienų nuo Fizinio asmens arba jo įgalioto asmens tinkamai įformintos PMP ir visų privalomų pateikti dokumentų registravimo dienos.
PMP nustačius trūkumų, Fizinis asmuo arba jo įgaliotas asmuo per Aplinkos projektų valdymo agentūros nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų, turi patikslinti ir (ar) pateikti trūkstamus dokumentus. Jei pareiškėjas nepatikslina PMP ir/arba nepateikia prašomų dokumentų per nustatytą terminą, PMP atmetama ir finansavimo lėšos neišmokamos.
Vykdant tęstinę jungtinio projekto projektų atranką, pateiktos PMP formos vertinamos ir sprendimai dėl projektų finansavimo priimami pagal jų pateikimo (užregistravimo pateikus) eilę su išlyga, kad sprendimai dėl PMP atmetimo gali būti priimami ne pagal jų pateikimo eilės tvarką. Taip pat pateikti PMP gali būti vertinami ir sprendimai dėl JP projektų finansavimo priimami ne pagal PMP pateikimo eilę, jei užtikrinama, kad tai neturės įtakos sprendimams dėl anksčiau pateiktų PMP finansavimo.

Priedai

PMP forma - Aplinkos projektų valdymo agentūros informacinėje sistemoje, kuri integruota https://apvis.apva.lt

Kontaktiniai duomenys konsultacijoms

Informacija teikiama:
pirmadieniais-ketvirtadieniais 8.00-17.00 val.;
penktadieniais 8.00-15.45 val.;
pietų pertrauka 12.00-12.45 val.
Konsultacijos teikiamos tel.: +370 614 99 699

Pildyti formą

Atnaujinimo data: 2025-02-25