Savivaldybių viešųjų pastatų atnaujinimas II 2025-02 Nr. MF-AM-SPF02

Priemonė: Modernizavimo fondo kompensacinės išmokos savivaldybių viešiesiems pastatams atnaujinti

Paraiškos priimamos nuo : 2025-02-26 08:00

Paraiškos priimamos iki: 2025-11-30 14:45

Kompensacinė išmoka: Eur.

Kvietimui numatytas finansavimas: 49000000.00 Eur.

Kvietimo pavadinimas    Savivaldybių viešųjų pastatų atnaujinimas II

Kvietimo Nr.    Nr. MF-AM-SPF02

Kvietimui skirta suma, Eur    49 000 000

Kvietimo galiojimas    Nuo 2025 m. vasario 26 d. 8 val. iki 2025 m. lapkričio 30 d. 15:45 val., bet ne ilgiau, negu bus paskirstyta investicinei priemonei skirtų lėšų suma.

Galimi pareiškėjai    Savivaldybių viešuosius pastatus patikėjimo, panaudos ar nuosavybės teise (bent 51 procentą pastato bendro ploto) valdantys (ir (ar) įgalioti) savivaldybės administravimo subjektai – savivaldybės institucijos ir įstaigos (biudžetinės įstaigos ir viešosios įstaigos, kurias valdant savivaldybė turi daugiau kaip 50 procentų akcijų ar balsų).

Tinkamos finansuoti išlaidos

  • Pastato atnaujinimo (modernizavimo) energinį efektyvumą didinančioms priemonėms (Aprašo 22.1-22.12);
  • Kitoms pastato atnaujinimo (modernizavimo) priemonėms, tokioms kaip bendrojo naudojimo inžinerinių sistemų, konstrukcijų (balkonų laikančiųjų konstrukcijų ir saugos aptvarų, stogelių virš įėjimo į pastatą) keitimo, bendrojo naudojimo patalpų paprastojo remonto, priedangos įrengimo, elektromobilių įkrovimo prieigos ir (ar) stotelės įrengimo (Aprašo 22.13-22.18);
  • Paslaugoms (projektavimo, ekspertizės, techninės priežiūros, pastato energijos vartojimo audito, konsultacijų (energijos vartojimo audito, projektinių pasiūlymų, pirkimų ir kt.)) (Aprašo 22.19-22.20).

Projekto išlaidų tinkamumui finansuoti taikomi apribojimai

  •  Rangos darbų išlaidos yra tinkamos jeigu patirtos ne anksčiau kaip paraiškos pateikimo dieną, ir ne vėliau kaip iki 2029 m. rugsėjo 28 d.
  • Aprašo 22.13–22.18 papunkčiuose nurodytos išlaidos (iš viso) negali sudaryti daugiau kaip 20 procentų visų projekto tinkamų finansuoti išlaidų;
  • Aprašo 22.19–22.20 papunkčiuose nurodytos išlaidos (iš viso) patirtos ne anksčiau kaip 2024 m. spalio 7 d. ir sudaro ne daugiau kaip 10 procentų visų projekto tinkamų finansuoti išlaidų .

Grąžinamoji subsidija

  • Projekto įgyvendinimo metu apmokama 100 proc. tinkamų finansuoti išlaidų;
  • Grąžinamosios subsidijos dalis yra 50 proc.;
  • Grąžinamosios subsidijos lėšų grąžinimas gali trukti iki 10 metų po projekto įgyvendinimo pabaigos;
  • Grąžinimo tvarka nustatoma projekto sutartyje ir grąžinamosios subsidijos lėšų grąžinimo grafike, kuris teikiamas su galutiniu projekto mokėjimo prašymu.

Reikalavimai projekto įgyvendinimui

  • Atnaujinti pastatą (pastatus), kuris iki atnaujinimo buvo ne aukštesnės kaip C energinio naudingumo klasės,  iki ne žemesnės kaip B energinio naudingumo klasės;
  • Ne mažiau kaip 30 procentų sumažinti pirminės energijos suvartojimą;
  • Mažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį.

Su paraiška teikiami dokumentai

Privalomai teikiami dokumentai:

  • Pastato energijos vartojimo audito ataskaita;
  • Dokumentai įrodantys biudžeto pagrįstumą, jeigu pastato energijos naudojimo auditas rengtas iki 2023 m. birželio 30 d. ;
  • Pastato naudojimo planas visam projekto ataskaitiniam laikotarpiui (Aprašo priedas Nr. 1);
  • Pastato patikėjimo, panaudos, nuomos ir kiti nuosavybės dokumentai;
  • Registruotas pastato energinio naudingumo sertifikatas.

Papildomai teikiami dokumentai (jei taikoma):

  • Įgaliojimas, jeigu paraišką teikia ne savivaldybės institucijos ir (ar) įstaigos (pareiškėjo) vadovas;
  • Su projekto įgyvendinimu susijusių paslaugų ir (ar) darbų viešųjų pirkimų šalių pasirašytos ir (ar) registruotos sutartys (jeigu atlikta);
  • Statybą leidžiantis dokumentas (jei išduotas);
  • Statinio projekto skaičiuojamosios kainos dalis (jei parengtas statinio projektas);
  • Rašytinis susitarimas dėl projekto vykdymo, esant ne vienam pastato savininkui ir (ar) valdytojui (patikėjimo, panaudos, nuosavybės teise valdančiam, naudojančiam, disponuojančiam, nuomojančiam turtą);
  • „Viena įmonė“ deklaracija (jeigu pastate yra patalpas valdančių ūkio subjektų).

 

Paraiškų teikimo būdas

Paraiškos teikiamos per Aplinkos projektų valdymo informacinę sistemą (APVIS) https://apvis.apva.lt/

Paraiškų pildymo instrukciją rasite čia

Paraiškų atrankos būdas    Tęstinis. Paraiškos automatiškai registruojamos APVIS ir vertinamos eilės tvarka pagal pateikimo laiką.

Teisės aktai    https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/c4fd0061ee8911ef8bf78f8ccc0e0474

Pareiškėjų informavimo tvarka, terminai

Paraiškos vertinimo terminas ne ilgesnis kaip 60 darbo dienų užregistravus paraišką APVIS. Tinkamumo finansuoti vertinimas atliekamas paraiškoms, kurioms pakanka  numatyto finansavimo lėšų, pagal paraiškos pateikimo laiką (eiliškumą).

Pareiškėjai gali susipažinti su informacija apie asmens duomenų tvarkymą, kita svarbi informacija

Agentūra, vykdydama paraiškų vertinimą, subsidijų skyrimą ir paramos gavėjų įsipareigojimų įgyvendinimo priežiūrą, tvarko asmens duomenis. Susipažinti su asmens duomenų tvarkymo tvarka galima paspaudus nuorodą čia

Kontaktai

Konsultacijas APVA specialistai teikia darbo laiku

Pirmadienį - ketvirtadienį nuo 8.00 - 17.00 val.

Penktadienį 8.00 - 15.45 val.

Pietų pertrauka 12.15 - 13.00 val.

Tel. Nr. +370 659 83967; +370 678 01778, +370 602 87049

Pildyti formą

Atnaujinimo data: 2025-02-25