FORMAI PRITARTA
Tarpinstitucinės darbo grupės, sudarytos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 11d. įsakymu Nr. 1K-219 „Dėl tarpinstitucinės darbo grupės sudarymo“, 2025 m. vasario 26 d. posėdžio protokolu Nr. 25
Jungtinių projektų valdymo proceso 2 priedas
KVIETIMAS TEIKTI PARAIŠKAS FINANSUOTI JUNGTINIO PROJEKTO PROJEKTUS
BENDRA INFORMACIJA
Lauko pavadinimas |
Lauko aprašymas |
JP atsakinga institucija *[1] |
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra |
JP projektų atrankos būdas * |
Tęstinė atranka |
Numeris * |
08-008-J-0001-J03 |
Pavadinimas * |
Netaršių transporto priemonių įsigijimo viešajam sektoriui skatinimas |
Administruojan-čioji institucija * |
Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra
|
Pradžios data * |
2025-07-29 08:00 |
Pabaigos data * |
2026-03-30 17:00 arba kol baigsis kvietimui skirta lėšų suma |
Programa * |
Planas „Naujos kartos Lietuva“ |
Finansavimo forma * |
Dotacija
|
Kvietimo finansavimo suma * |
1 305 000,00 Eur |
JP veikla (Jei kvietimas teikti JP projektų paraiškas skirtas kelioms veikloms, lentelė kartojama kiekvienai JP veiklai atskirai)
Lauko pavadinimas |
Lauko aprašymas |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nebevykdoma |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veiklos numeris |
10-001-06-01-01-01-03 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veiklos pavadinimas
|
Grynųjų elektromobilių arba vandeniliu varomų transporto priemonių įsigijimo viešajam sektoriui skatinimas |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pažangos priemonės poveiklės (finansuojamos projekto veiklos) numeris * |
10-001-06-01-01-01-03 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pažangos priemonės poveiklės (finansuojamos projekto veiklos) pavadinimas * |
Grynųjų elektromobilių arba vandeniliu varomų transporto priemonių įsigijimo viešajam sektoriui skatinimas (kai pareiškėjas įsigyja naujus M1 ir N1 klasės grynuosius elektromobilius ar vandeniliu varomus automobilius)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Regionas * |
Netaikoma
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TPF apskritis |
Netaikoma
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Finansuojama JP projektų veikla * |
Grynųjų elektromobilių arba vandeniliu varomų transporto priemonių įsigijimo viešajam sektoriui skatinimas (kai pareiškėjas įsigyja naujus M1 ir N1 klasės grynuosius elektromobilius ar vandeniliu varomus automobilius) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Galimi pareiškėjai * |
Viešieji juridiniai asmenys (valstybės ar savivaldybės, jų institucijų arba kitų valstybės ir savivaldybių juridinių asmenų, nesiekiančių naudos sau, įsteigti juridiniai asmenys, kurių tikslas – tenkinti viešuosius interesus (valstybės ir savivaldybės įmonės, valstybės ir savivaldybės įstaigos, viešosios įstaigos, kurių savininkė arba dalininkė yra valstybė ar savivaldybė, tradicinės religinės bendruomenės, religinės bendrijos ar centrai), nevykdantys ūkinės veiklos, ir viešąsias paslaugas teikiantys subjektai). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pareiškėjo tipas * |
Viešasis |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Didžiausia galima skirti finansavimo lėšų suma JP projektui įgyvendinti, eurais * |
Netaikoma |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Finansuojamoji dalis * |
83,35 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nuosavo įnašo dalis * |
16,65 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Projekto veiklų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai * |
Atvaizduojama lentele. Jeigu taikomi keli supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai, jie nurodomi atskirose eilutėse.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Finansavimo šaltiniai ir sumos
|
Nurodomos kvietime JP veiklai skirtos finansavimo lėšų sumos pagal šaltinius. Pildant INVESTIS, finansavimo šaltiniai atvaizduojami iš H.1.2 formos konkrečios JP veiklos. Atvaizduojama lentele:
|
Valstybės pagalba |
Nurodoma informacija apie JP veiklai taikomą valstybės pagalbą. Atvaizduojama lentele:
|
||||||||
Reikalavimai valstybės pagalbai * |
Netaikoma |
FINANSAVIMAS IR ŠALTINIAI
Lauko pavadinimas |
Lauko aprašymas |
||||||||||||||||||||||||||||||
Finansavimo šaltinis |
Nurodomi kvietimui galimi finansavimo šaltiniai ir jų sumos. Siūlomas lentelės formatas:
|
||||||||||||||||||||||||||||||
ES fondų lėšos |
Jei JP veiklos, kuriai skirtas kvietimas, finansavimo šaltinis yra „ES fondų lėšos“, nurodom kvietimui skirta iš 2021-2027 m. ES fondų lėšų suma eurais ir pasirenkamas fondas: ☐ Europos regioninės plėtros fondas_______ eur. ☐ Europos socialinis fondas +___________eur. ☐ Sanglaudos fondas____________eur. ☐ Teisingos pertvarkos fondas_____________eur. Pildoma tik tuo atveju, jei kvietimas pildomas ne INVESTIS. |
KITA INFORMACIJA
Lauko pavadinimas |
Lauko aprašymas |
Reikalavimai JP projektams * |
Tinkamos finansuoti išlaidos Projekto išlaidos turi atitikti Administravimo taisyklių, Projektų taisyklių VII skyriuje ir CPVA parengtose Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams, kurios skelbiamos Europos Sąjungos fondų investicijų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.
Tinkamos kompensuoti JP projekto išlaidos turi būti patirtos ir apmokėtos pareiškėjo ne vėliau kaip iki kvietimo termino pabaigos ir atitikti Elektromobilių ir vandeniliu varomų lengvųjų transporto priemonių įsigijimo fiksuotų vieneto įkainių nustatymo tyrime (2023 m. vasario 15 d.) nustatytas fiksuotuosius vieneto įkainius sudarančias išlaidų kategorijas.
Pagal Aprašą pridėtinės vertės mokestis nefinansuojamas.
Finansinės nuomos (lizingo) laikotarpis negali būti ilgesnis už projekto įgyvendinimo trukmę, tai yra finansinės nuomos (lizingo) būdu įsigytas daiktas iki projekto įgyvendinimo pabaigos turi tapti projekto vykdytojo nuosavybe. Kitos su finansinės nuomos (lizingo) sutartimi susijusios išlaidos (sutarties dokumentų parengimo, sutarties sąlygų keitimo mokesčiai bei mokesčiai už įgaliojimus, pažymas, skolų sureguliavimo dokumentus, hipotekos mokesčiai, transportavimo, muitinės išlaidos ir kt.) nėra tinkamos finansuoti. Tokiu atveju transporto priemonės registracijos liudijime pareiškėjas turi būti nurodytas transporto priemonės savininku.
Kompensacija apskaičiuojama 15 000 (penkiolika tūkstančių) eurų (83,35 proc. Aprašo 14.1 papunktyje nurodyto FĮ-25-01 supaprastinto įkainio) už kiekvieną įsigytą naują transporto priemonę, kurios registracijos data ne ankstesnė kaip 2022 m. lapkričio 1 d. Salygos gauti kompensaciją
|
Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų laikymosi reikalavimai * |
Vertinama, kad vykdant poveiklę „Grynųjų elektromobilių arba vandeniliu varomų transporto priemonių įsigijimo viešajam sektoriui skatinimas“ (toliau – visai netaršių lengvojo transporto priemonių įsigijimas) prisidės prie Nacionaliniame pažangos plane įtvirtinto darnaus vystymosi horizontaliųjų principų (toliau – HP) įgyvendinimo ir pažangos rodiklių „1.2 Žaliųjų viešųjų pirkimų vertės dalis nuo visų viešųjų pirkimų dalies“ ir „1.3. Išmetamų į atmosferą šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio pokytis ES ATLPS nedalyvaujančiuose sektoriuose, palyginti su 2005 m.“ pasiekimo. Tiesiogiai neturės poveikio inovatyvumo (kūrybingumo) HP, nes nėra susijusios su sisteminių inovacijų ekosistemos problemų sprendimu ar atviros, laisvos, savimi pasitikinčios ir kūrybingos visuomenės, kuri yra būtina inovatyvumo sąlyga, kūrimu, tačiau ir neturės neigiamo poveikio šiam HP. Taip pat neturės poveikio lygių galimybių visiems HP, nes nėra susijusi su atskirų visuomenės grupių gyvenimo kokybės gerinimu. Įgyvendinant JP ir JP projektą nebus pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.) bei atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatas. Nebus numatyta projekto įgyvendinimo veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant HP. JP projektai atitiks reikšmingos žalos nedarymo horizontaliuosius principus: Klimato kaitos švelninimas ir Prisitaikymas prie klimato kaitos - šia investicija svariai prisidedama prie šilumos efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisijų mažinimo, švaraus ar neutralaus poveikio klimatui judumo didinimo, nes skatinama taršias lengvojo transporto priemones (M1 ir N1 klasės) pakeisti į visai netaršias (varomas elektra arba vandeniliu). Pagal Aprašą skatinamas visai netaršių lengvojo transporto priemonių įsigijimas neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad investicijos atitinka prisitaikymo prie klimato kaitos tikslą. Planuojamos investicijos į visai netaršių lengvojo transporto priemonių įsigijimo skatinimą neturės neigiamos įtakos prisitaikymo prie klimato kaitos pastangoms ar atsparumui žmonių, gamtos, turto ir kitos ekonominės veiklos rizikai ir yra suderinti su vietos, sektoriaus ir šalies prisitaikymo pastangomis, nes neplanuojama kurti jokios infrastruktūros potvynių zonoje. Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą - kadangi skatinamas visai netaršių lengvojo transporto priemonių įsigijimas, tai neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad investicijos atitinka žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, tikslą. Planuojamos investicijos į visai netaršių lengvojo transporto priemonių įsigijimo skatinimą neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, tikslui, nes M1 ir N1 kategorijų transporto priemonės pagamintos taip, kad mažiausiai 95 proc. jų masės tinka pakartotinai naudoti ir (arba) (atnaujinti), kaip nustatyta 2005 m. spalio 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2005/64/EB dėl motorinių transporto priemonių tipų patvirtinimo, atsižvelgiant į galimybę jas pakartotinai naudoti, perdirbti ir atnaujinti, bei iš dalies keičiančios Tarybos direktyvą 70/156/EEB, I priede. Be to taikomos priemonės atliekoms tvarkyti pagal atliekų hierarchiją tiek transporto priemonių parko naudojimo etapu (techninė priežiūra), tiek jo gyvavimo ciklo pabaigoje, be kita ko, pakartotinai naudojant ir perdirbant baterijas ir elektroniką (visų pirma jų svarbiausias žaliavas). Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė – kadangi skatinamas visai netaršių lengvojo transporto priemonių įsigijimas, tai neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad investicijos atitinka oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą. Planuojamos investicijos į visai netaršių lengvojo transporto priemonių įsigijimo skatinimą neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui, nes transporto priemonės atitinka 2009 m. balandžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2009/33/EB dėl skatinimo naudoti netaršias kelių transporto priemones ir taip remti mažataršį judumą priedo 2 lentelėje nustatytas netaršių lengvųjų transporto priemonių išmetamų teršalų kiekio ribines vertes. Be to M1 ir N1 kategorijų kelių transporto priemonių atveju padangos atitinka aukščiausios klasės padangoms taikomus išorinio riedėjimo triukšmo reikalavimus ir dviejų aukščiausių klasių padangoms taikomą riedėjimo varžos koeficientą (darantį įtaką energijos vartojimo efektyvumui), nustatytą 2020 m. gegužės 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2020/740 dėl padangų ženklinimo pagal degalų naudojimo efektyvumą ir kitus parametrus, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2017/1369 ir panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 1222/2009, kurį taip pat galima patikrinti Europos gaminių energijos vartojimo efektyvumo ženklinimo duomenų bazėje (EPREL). Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas - visai netaršių lengvojo transporto priemonių įsigijimas neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad investicija atitinka biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslą. Nenumatoma, kad investicijos į visai netaršių lengvojo transporto priemonių įsigijimo skatinimą turės neigiamą įtaką biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslui. |
Reikalavimai įgyvendinus JP projektų veiklas * |
1. Po JP projekto finansavimo pabaigos 5 (penkerius) metus užtikrina investicijų tęstinumą Projektų taisyklių IV skyriaus dešimtajame skirsnyje nustatyta tvarka. 2. Pareiškėjas užtikrina, kad ilgalaikis materialusis turtas, kuris įsigytas ar sukurtas iš JP projektui skirtų lėšų, būtų naudojamas ir prižiūrimas vadovaujantis gamintojo rekomendacijomis ir visą 5 (penkerių) metų laikotarpį jo techninė būklė atitiktų teisės aktų reikalavimus. 3. Pareiškėjas įsipareigoja be JP vykdytojo sutikimo neparduoti ar kitaip neperleisti kitam fiziniam ar juridiniam asmeniui transporto priemonės, už kurią skirta kompensacija, mažiausiai 5 (penkerius) metus nuo kompensacijos sumokėjimo datos. |
JP projektų įgyvendinimo trukmė * |
Ne ilgiau kaip iki 2026-03-30 17:00
|
Bendrieji teisės aktai * |
|
Specialieji teisės aktai * |
-1. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/fd3d3843f26111ecbfe9c72e552dd5bd/asr |
PROJEKTŲ ATRANKOS KRITERIJAI
JP projektų atrankos kriterijai
Lauko pavadinimas |
Lauko aprašymas |
Bendrieji JP projektų atrankos kriterijai * |
JP projektas turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus, specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijai nėra nustatomi. |
Specialieji JP projektų atrankos kriterijai * |
Netaikoma |
Prioritetiniai JP projektų atrankos kriterijai * |
Netaikoma |
PARAIŠKOS TEIKIMO TVARKA IR PRIEDAI
Lauko pavadinimas |
Lauko aprašymas |
Paraiškos teikimo tvarka * |
Paraiškos formos pateikimo būdas: Internetu Aplinkos projektų valdymo agentūros informacinėje sistemoje užpildant projekto paraiškos formą, kuri integruota https://apvis.apva.lt
Interneto svetainės, kuriose galima rasti informaciją, adresas: www.apva.lt, www.apvis.apva.lt |
Paraiškos priedai * |
Su paraiška privalomų pateikti dokumentų sąrašas:
|
ATSAKINGI ASMENYS (Nurodomi institucijos, priimančios paraiškas ir teikiančios konsultacijas, duomenys)
Lauko pavadinimas |
Lauko aprašymas |
Vardas * |
Simona |
Pavardė * |
Kirkilienė |
Institucija * |
Aplinkos projektų valdymo agentūra |
Pareigos |
|
Tel. * |
+370 602 86791 |
El. paštas * |
Lauko pavadinimas |
Lauko aprašymas |
Vardas * |
Rasa |
Pavardė * |
Suzanovičienė |
Institucija * |
Aplinkos projektų valdymo agentūra |
Pareigos |
|
Tel. * |
+370 611 92318 |
El. paštas * |