Viešai prieinamos įkrovimo infrastruktūros sunkiajam elektriniam transportui įrengimas 2024-10 Nr. 08-015-J-0001-J01

Priemonė: Viešai prieinamos įkrovimo infrastruktūros sunkiajam elektriniam transportui įrengimas

Paraiškos priimamos nuo : 2025-07-11 08:00

Paraiškos priimamos iki: 2026-02-27 15:45

Kompensacinė išmoka: Eur.

Kvietimui numatytas finansavimas: 9290777.40 Eur.

KVIETIMAS TEIKTI PARAIŠKAS FINANSUOTI JUNGTINIO PROJEKTO PROJEKTUS

BENDRA INFORMACIJA

Lauko pavadinimas

Lauko aprašymas

JP atsakinga  institucija *[1]

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra

JP projektų atrankos būdas *

Tęstinė atranka

Numeris *

08-015-J-0001-J01

Pavadinimas *

„Viešai prieinamos įkrovimo infrastruktūros sunkiajam elektriniam transportui įrengimas“

Administruojan-čioji institucija *

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra 

 

Pradžios data *

2025-07-11 08:00

Pabaigos data *

2026-02-27 15:45  arba kol baigsis kvietimui skirta lėšų suma

Programa *

Planas „Naujos kartos Lietuva“

 

Finansavimo forma *

Dotacija.

 

Kvietimo finansavimo suma *

9.290.777,40 Eur (devyni milijonai du šimtai devyniasdešimt tūkstančių septyni šimtai septyniasdešimt septyni Eur, 40 ct)

 

JP veikla (Jei kvietimas teikti JP projektų paraiškas skirtas kelioms veikloms, lentelė kartojama kiekvienai JP veiklai atskirai)

Lauko pavadinimas

Lauko aprašymas

Nebevykdoma

 

Veiklos numeris

1

Veiklos pavadinimas

 

„Viešai prieinamos įkrovimo infrastruktūros sunkiajam elektriniam transportui įrengimas“

Pažangos priemonės poveiklės (finansuojamos projekto veiklos) numeris *

10-001-06-01-01-05-06

Pažangos priemonės poveiklės (finansuojamos projekto veiklos) pavadinimas *

„Viešai prieinamos įkrovimo infrastruktūros sunkiajam elektriniam transportui (M2, N2, M3, N3 klasės) įrengimas ir plėtra“

Regionas *

Netaikoma 

 

TPF apskritis

Netaikoma 

 

Finansuojama JP projektų veikla *

Pagal Aprašą finansuojama veikla – viešai prieinamos įkrovimo infrastruktūros sunkiajam elektriniam transportui (M2, N2, M3, N3 klasės) įrengimas ir plėtra (t. y. įkrovimo stotelių su viena ar daugiau labai didelės galios įkrovimo prieigų (toliau – įkrovimo stotelės su prieiga (-omis) įsigijimas, montavimas / įrengimas įkrovimo parke sunkiasvorėms elektrinėms transporto priemonėms):

2.2.1. įkrovimo parkai nustatytuose ruožuose šalia TEN-T (pagrindiniam ir visuotiniam) tinklui priklausančių Lietuvos Respublikos valstybinės reikšmės kelių, t. y. ne didesniu kaip 3 km atstumu nuo artimiausio išvažiavimo iš nurodyto kelio ruožo iki įkrovimo parkų; atstumas nuo konkretaus ruožo iki įkrovimo parko matuojamas važiuojant keliu nustatytais ruožais šalia TEN-T tinklui priklausančių magistralinių ir krašto kelių, nurodytų Aprašo 3.4.5 papunktyje ir Viešai prieinamos sunkiųjų transporto priemonių įkrovimo infrastruktūros plėtros iki 2030 m. Lietuvoje žemėlapyje (https://bit.ly/3s8cGsC) sunkiasvorių transporto priemonių įkrovimo infrastruktūros sluoksnyje); pareiškėjo pageidavimu Aprašo 3.4.5 papunktyje ir žemėlapyje nurodyti ruožai pailginami į vieną arba kitą ruožo pusę ne didesniu nei 10 km atstumu; įkrovimo parkas suprantamas kaip viena arba daugiau įkrovimo stotelių su prieiga (-omis), įrengta (-omis) vieno pareiškėjo vienoje konkrečioje vietoje;

 

2.2.2. įkrovimo parkai saugiose ir apsaugotose stovėjimo aikštelėse; saugi ir apsaugota stovėjimo aikštelė suprantama kaip stovėjimo aikštelė, kuria gali naudotis vairuotojai, vežantys prekes ar keleivius, ir kuri yra sertifikuota pagal 2022 m. balandžio 7 d.  Komisijos deleguotąjį reglamentą (ES) 2022/1012, kuriuo dėl standartų, kuriuose išsamiai aprašoma saugiose ir apsaugotose stovėjimo aikštelėse teikiamų paslaugų kokybė ir tų aikštelių saugumo lygis, nustatymo ir tų aikštelių sertifikavimo procedūrų papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 561/2006;

 

2.2.3. įkrovimo parkai  Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio miestų transporto mazguose (miestų transporto mazgas suprantamas taip, kaip apibrėžta 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1315/2013 dėl Sąjungos transeuropinio transporto tinklo plėtros gairių, kuriuo panaikinamas Sprendimas Nr. 661/2010/ES su visais pakeitimais, 3 straipsnio 6 punkte).

 

Galimi pareiškėjai *

JP projektų pareiškėjai – juridiniai asmenys, turintys teisę vykdyti ekonominę veiklą, mažos, vidutinės, didelės įmonės (kaip tai yra apibrėžta LR įmonių atskaitomybės įstatymo 4 straipsnyje) (išskyrus tas, kurios veikia Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 3 dalyje nurodytame sektoriuje ir (arba) atitinka šio straipsnio 4 dalyje Reglamento (ES) Nr. 651/2014 netaikymo nuostatas), įsigyjantys ir įrengiantys viešai prieinamą įkrovimo infrastruktūrą sunkiajam elektriniam transportui (M2, N2, M3, N3 klasės).

Pareiškėjo tipas *

Privatusis

 

Didžiausia galima skirti finansavimo lėšų suma JP projektui įgyvendinti, eurais *

Vienam JP projekto pareiškėjui (vienam juridiniam asmeniui) suteikta dotacija negali viršyti 5 000 000 (penkių milijonų) eurų.

 

Finansuojamoji dalis *

Didelėms įmonėms iki 25 proc., vidutinei įmonei iki 45 proc.,  mažai įmonei iki  55 proc. už kiekvieną įsigytą ir Sostinės regione įkrovimo parke įrengtą įkrovimo stotelę su prieiga (-omis).

 

Didelėms įmonėms iki 35 proc. ,vidutinei įmonei iki 55 proc. , mažai įmonei iki 60 proc. už kiekvieną įsigytą ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regione įkrovimo parke įrengtą įkrovimo stotelę su prieiga (-omis).

Nuosavo įnašo dalis *

Didelėms įmonėms ne mažiau 75 proc., vidutinėms įmonėms ne mažiau  55 proc., mažoms įmonėms ne mažiau 45 proc. už kiekvieną įsigytą ir Sostinės regione įkrovimo parke įrengtą įkrovimo stotelę su prieiga (-omis).

 

Didelėms įmonėms ne mažiau 65 proc., vidutinėms įmonėms ne mažiau  45 proc., mažoms įmonėms ne mažiau 40 proc. už kiekvieną įsigytą ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regione įkrovimo parke įrengtą įkrovimo stotelę su prieiga (-omis).

Projekto veiklų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai *

Atvaizduojama lentele. Jeigu taikomi keli supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai, jie nurodomi atskirose eilutėse.

 

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija

 

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio  pavadinimas

Dydis

Matavimo vienetas

Papildoma informacija

FĮ-35-13

01

Elektromobilių įkrovimo stotelių, kurių elektromobilių įkrovimo prieigos perduodama elektrinė galia yra didesnė kaip 149 kW, įsigijimo ir montavimo darbų išlaidų fiksuotasis vieneto įkainis, kai prieigų skaičius lygus 1, be PVM.

51615,43 Eur.

Vnt.

1. Elektromobilių įkrovimo stotelės įrengimą pagrindžiančių bei perėmimo nuosavybėn įrodančių dokumentų kopijos (perdavimo-priėmimo aktas ar kiti lygiaverčiai dokumentai), kuriose nurodyta elektromobilių įkrovimo prieigos perduodama elektrinė galia bei prieigų skaičius.

2. Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) išduotos Prijungimo sąlygos elektros įrenginių prijungimui.

3. Elektromobilių įkrovimo prieigos techninė specifikacija, kurioje turi būti nurodyta, kad ji atitinka minimalius techninius reikalavimus.

FĮ-35-15

01

Elektromobilių įkrovimo stotelių, kurių elektromobilių įkrovimo prieigos perduodama elektrinė galia yra didesnė kaip 149 kW, įsigijimo ir montavimo darbų išlaidų fiksuotasis vieneto įkainis, kai prieigų skaičius lygus 2 ir daugiau, be PVM.

68485,43 Eur.

Vnt.

1. Elektromobilių įkrovimo stotelės įrengimą pagrindžiančių bei perėmimo nuosavybėn įrodančių dokumentų kopijos (perdavimo-priėmimo aktas ar kiti lygiaverčiai dokumentai), kuriose nurodyta elektromobilių įkrovimo prieigos perduodama elektrinė galia bei prieigų skaičius.

2. Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) išduotos Prijungimo sąlygos elektros įrenginių prijungimui.

3. Elektromobilių įkrovimo prieigos techninė specifikacija, kurioje turi būti nurodyta, kad ji atitinka minimalius techninius reikalavimus.

 

Finansavimo šaltiniai ir sumos

 

Nurodomos kvietime JP veiklai skirtos finansavimo lėšų sumos pagal šaltinius.

Pildant INVESTIS, finansavimo šaltiniai atvaizduojami iš H.1.2 formos konkrečios JP veiklos.

Atvaizduojama lentele:

 

Nr.

Finansavimo šaltinis

Finansavimo suma

1.

 

Projektams  skiriamos finansavimo lėšos

 

9290777,40

1.1.

ES fondų lėšos

 

1.2.

EGADP subsidijos lėšos

9290777,40

1.3.

EGADP paskolos lėšos

 

1.4.

Bendrojo finansavimo lėšos 

 

1.5.

Valstybės biudžeto lėšos

 

1.6.

Valstybės biudžeto lėšos, skirtos ES fondų lėšomis netinkamam finansuoti PVM apmokėti

 

2.

Nuosavas įnašas

6193851,60

2.1.

Nacionalinės viešosios lėšos

 

2.2.

Privačios lėšos

6193851,60

 

Iš viso

15484629,00

 

Valstybės pagalba

Nurodoma informacija apie JP veiklai taikomą valstybės pagalbą.

Atvaizduojama lentele:

Taikoma de minimis pagalba

Netaikoma

Valstybės pagalba teikiama

Taikoma

Prievolė neperkelti veiklos

Netaikoma

Valstybės pagalbos schemos Nr.

 

 

Reikalavimai valstybės pagalbai *

  1. Pagal Aprašą JP projektams gali būti teikiama valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Finansavimas, skiriamas kaip valstybės pagalba projektams, yra investicinė pagalba, kuri teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36a straipsnį, atsižvelgiant į šio reglamento I skyriaus nuostatas bei 1 straipsnio 2–5 dalyse nustatytus apribojimus. Aprašas nustato valstybės pagalbos viešajai įkrovimo infrastruktūrai teikimo sąlygas, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas ir yra suderinamos su vidaus rinka. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis, kai valstybės pagalba teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36a straipsnį, Sostinės regione negali sudaryti daugiau kaip 25 proc. didelėms įmonėms, 45 proc. vidutinei įmonei ir 55 proc. mažai įmonei, o Vidurio ir vakarų Lietuvos regione – 35 proc. didelėms įmonėms, 55 proc. vidutinei įmonei ir 60 proc. mažai įmonei įkrovimo stotelės su prieiga (-omis) fiksuoto vieneto įkainio.
  2.  Valstybės pagalba neteikiama:
    1. sunkumus patiriančioms įmonėms;
    2. . ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Europos Komisijos sprendimą, kuriame Lietuvos Respublikoje suteikta valstybės pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka; nauja valstybės pagalba negali būti teikiama, kol nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba;
    3. ūkio subjektams, vykdantiems veiklą žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, patenkantiems į Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 3 dalies a punkto taikymo sritį;
    4. jei vienos įmonės vienam investiciniam projektui pagalbos dydis viršytų 5 000 000 Eur (Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36a straipsnio 7 dalis ir 4 straipsnio 1 dalies sb punktas);
    5. jei pagalbos suteikimas būtų susietas su įpareigojimu pagalbos gavėjui turėti būstinę Lietuvoje arba būti iš esmės įsisteigusiu Lietuvoje, ar su įpareigojimu pagalbos gavėjui naudoti Lietuvoje pagamintas prekes arba teikiamas paslaugas, ar būtų ribojamos pagalbos gavėjų galimybės naudoti mokslinių tyrimų, technologinės plėtros ir inovacijų rezultatus kitose valstybėse narėse (Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 5 dalis);
    6. . jei pagalba būtų teikiama branduolinės energijos gamybai (Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 6 dalis);
    7. jei ji neturi skatinamojo poveikio, nustatyto Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnyje.
  3. . Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, gali būti sumuojama su:
    1.  bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos veiklos yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti;
    2. . bet kokia kita valstybės pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, tik jeigu taip susumavus didžiausia pagalbos suma neviršija Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36a straipsnio 6 dalyje nustatytos pagalbos ribos.

4.Valstybės pagalba, kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei susumavus būtų viršytas pagalbos intensyvumas, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio 5 dalyje.

5. JP vykdytojas JP projekto paraiškos vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti valstybės pagalbą pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014, o priėmus sprendimą finansuoti projektą, per 20 darbo dienų registruoja suteiktos valstybės pagalbos sumą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.

6. JP vykdytojas ir JP projekto vykdytojas turi užtikrinti dokumentų saugojimą 10 finansinių metų nuo datos, kada paskutinį kartą pagal schemą buvo suteikta individuali pagalba, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 12 straipsnio 1 punkte.

 

FINANSAVIMAS IR ŠALTINIAI

Lauko pavadinimas

Lauko aprašymas

Finansavimo šaltinis

Nurodomi kvietimui galimi finansavimo šaltiniai ir jų sumos.

Siūlomas lentelės formatas:

Nr.

Finansavimo šaltinis

Finansavimo suma

1.

 

Projektams  skiriamos finansavimo lėšos

 

9290777,40

1.1.

ES fondų lėšos

 

1.2.

EGADP subsidijos lėšos

9290777,40

1.3.

EGADP paskolos lėšos

 

1.4.

Bendrojo finansavimo lėšos 

 

1.5.

Valstybės biudžeto lėšos

 

1.6.

Valstybės biudžeto lėšos, skirtos ES fondų lėšomis netinkamam finansuoti PVM apmokėti

 

2.

Nuosavas įnašas

6193851,60

 

Iš viso

15484629,00

 

ES fondų lėšos 

Jei JP veiklos, kuriai skirtas kvietimas, finansavimo šaltinis yra „ES fondų lėšos“, nurodom kvietimui skirta iš 2021-2027 m. ES fondų lėšų suma eurais ir pasirenkamas fondas:

Europos regioninės plėtros fondas_______ eur. 

  Europos socialinis fondas +___________eur. 

  Sanglaudos fondas____________eur. 

  Teisingos pertvarkos fondas_____________eur. 

Pildoma tik tuo atveju, jei kvietimas pildomas ne INVESTIS.

 

KITA INFORMACIJA

Lauko pavadinimas

Lauko aprašymas

Reikalavimai JP projektams *

JP projektais siekiamas rodiklis 300 vnt. pradėjusių veikti viešosios ir pusiau viešosios įkrovimo prieigų ir labai didelės galios įkrovimo prieigų krovininiam transportui ir (arba) autobusams (RRFCI03).

Tinkamos finansuoti išlaidos

  1. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų taisyklės) VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus rasite čia  ir CPVA parengtose Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams, kurios skelbiamos Europos Sąjungos fondų investicijų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus, rasite čia.
  2. Avanso mokėjimai neatliekami.
  3. Siekiant užtikrinti atitiktį Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnio nuostatoms (Reglamento nuoroda), JP projektas gali būti pradėtas įgyvendinti ne anksčiau nei po JP projekto paraiškos pateikimo Aplinkos projektų valdymo agentūrai dienos. Projektui, kurio veiklos pradėtos įgyvendinti iki JP projekto paraiškos registravimo dienos, finansavimas neskiriamas.
  4. Tinkamos kompensuoti JP projekto išlaidos turi būti patirtos ir apmokėtos pareiškėjo ne vėliau kaip iki kvietimo termino pabaigos ir atitikti Elektromobilių įkrovimo stotelių įsigijimo ir montavimo darbų išlaidų fiksuotuosius vieneto įkainius, nustatytus supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre, rasite čia.
  5. Pridėtinės vertės mokestis nefinansuojamas.
  6. Kryžminis finansavimas netaikomas.

 

Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų laikymosi reikalavimai *

HP reikalavimai:

  1. Įgyvendinant projektą neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimų, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.) bei atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatas.
  2. Įgyvendinant projektą įkrovimo infrastruktūra turi būti kuriama ir plėtojama laikantis universalaus dizaino principų ir turi būti užtikrintas prieinamumas ir veiksminga nediskriminacinė prieiga, be kita ko, kiek tai susiję su tarifais, autentiškumo patvirtinimo ir mokėjimo metodais bei kitomis naudojimo sąlygomis, visiems naudotojams.
  3. Projekto įgyvendinimo metu turi būti laikomasi klimato ir aplinkos apsaugos standartų, atsižvelgiant į Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 11 straipsnį, Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus, Jungtinių Tautų bendrosios klimato kaitos konvencijos Paryžiaus susitarimą. Jokia projekto veikla neturi būti daroma reikšmingos žalos 6 aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje.

 

Chartijos reikalavimai:

Įgyvendinant JP projekto veiklas negali būti pažeista Chartijoje įtvirtinta teisė į nuosavybę (žemę, kilnojamąjį turtą, materialųjį ir nematerialųjį turtą).

 

Reikalavimai įgyvendinus JP projektų veiklas *

  1. Po projekto finansavimo pabaigos 5 metus turi būti užtikrintas investicijų tęstinumas Projektų taisyklių IV skyriaus dešimtajame skirsnyje nustatyta tvarka.
  2. Pareiškėjas turi užtikrinti, kad ilgalaikis materialusis turtas, kuris įsigytas ar sukurtas iš JP projektui skirtų lėšų, būtų naudojamas ir prižiūrimas vadovaujantis gamintojo rekomendacijomis ir visą 5 metų laikotarpį jo techninė būklė atitiktų teisės aktų reikalavimus.
  3. Pareiškėjas įsipareigoja be JP vykdytojo sutikimo neparduoti ar kitaip neperleisti kitam fiziniam ar juridiniam asmeniui įkrovimo stotelės (-ių) su prieiga (-omis), už kurią (-ias) skirta kompensacija, mažiausiai 5 metus nuo kompensacijos sumokėjimo datos;
  4. Pareiškėjas įsipareigoja saugoti visus dokumentus, susijusius su Projekto vykdymu 10 finansinių metų nuo datos, kada paskutinį kartą pagal schemą buvo suteikta individuali pagalba, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 12 straipsnio 1 punkte.

JP projektų įgyvendinimo trukmė *

Ne ilgiau kaip iki 2026 m. vasario 27 d.

Įvykdytos veiklos bei pateiktas tinkamai užpildytas galutinis mokėjimo prašymas turi būti ne vėliau kaip iki 2026 m. vasario 27 d.

Bendrieji teisės aktai *

1. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 10-001-06-01-01 „Skatinti alternatyviųjų degalų naudojimą transporto sektoriuje“ veiklos „Viešai prieinamos elektromobilių įkrovimo infrastruktūros įrengimas ir plėtra“ poveiklės „Viešai prieinamos elektromobilių įkrovimo infrastruktūros įrengimas ir plėtra privačia iniciatyva darnaus judumo miestuose planus parengusiose savivaldybėse (EGADP)“ projektų finansavimo sąlygų aprašas, 11 priedas https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/33140134e04f11ecb1b39d276e924a5d/asr

2. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/fd3d3843f26111ecbfe9c72e552dd5bd/asr

  1. CPVA parengtos Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams, kurios skelbiamos Europos Sąjungos fondų investicijų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus, rasite https://www.esinvesticijos.lt/dokumentai/rekomendacijos-del-projektu-islaidu-atitikties-europos-sajungos-fondu-reikalavimams
  2. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A02014R0651-20230701
  3. Elektromobilių įkrovimo stotelių įsigijimo ir montavimo darbų išlaidų fiksuotuosius vieneto įkainius, nustatytus supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre, rasite https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras
  4. Viešai prieinamų įkrovimo prieigų pritaikymo naudotis visoms visuomenės grupėms ir asmenims reikalavimų aprašas  https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/cf995936000711f08619bb348379608d  

Specialieji teisės aktai *

1. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/fd3d3843f26111ecbfe9c72e552dd5bd/asr

 

 

PROJEKTŲ ATRANKOS KRITERIJAI

JP projektų atrankos kriterijai

Lauko pavadinimas

Lauko aprašymas

Bendrieji JP projektų atrankos kriterijai *

JP projektas turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus. Specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijai nėra nustatomi.

Pagal Aprašą finansavimas nėra skiriamas pareiškėjams, įtrauktiems į Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje skelbiamą fizinių ir (ar) juridinių asmenų, turinčių sąsajas su subjektais, kuriems taikomos tarptautinės sankcijos, sąrašą (rasite čia)

Specialieji JP projektų atrankos kriterijai *

Netaikoma

Prioritetiniai JP projektų atrankos kriterijai *

Netaikoma

 

PARAIŠKOS TEIKIMO TVARKA IR PRIEDAI

Lauko pavadinimas

Lauko aprašymas

Paraiškos teikimo tvarka *

Paraiškos formos pateikimo būdas:  Internetu Aplinkos projektų valdymo agentūros informacinėje sistemoje užpildant projekto paraiškos formą, kuri integruota https://apvis.apva.lt

 

Interneto svetainės, kuriose galima rasti informaciją, adresas: www.apva.ltwww.apvis.apva.lt

Paraiškos priedai *

 

Su paraiška privalomų pateikti dokumentų sąrašas:

 

  1. pareiškėjo užpildytas ir pasirašytas projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas (Aprašo 1 priedas) bei jame nurodyti dokumentai;
  2. įrodymai dėl stabilių ir pakankamų finansų išteklių ir galimybės užtikrinti veiklos tęstinumą per visą JP projekto įgyvendinimo laikotarpį, padengti netinkamas finansuoti, tačiau šiam projektui būtinas įgyvendinti išlaidas ir tinkamas finansuoti išlaidas, kurių nepadengia projekto finansavimas, ir prisidėti prie projekto finansavimo nuosavomis lėšomis; nuosavų lėšų finansavimo šaltiniai (pvz., banko paskola arba ketinimų protokolas su banku dėl paskolos, nuosavos lėšos, savininko / steigėjo piniginiai įnašai ir kt.) turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami, pakankami ir realūs paraiškos pateikimo metu;
  3. informacija apie projekto poveikio aplinkai vertinimą ir projekto poveikį Europos Sąjungos saugomų teritorijų tinklui „Natura 2000“ pagal projektų įgyvendinimo plano formos (Projektų taisyklių 1 priedas) 3 priede pateiktą formą, pridedant atitinkamus reikalaujamus dokumentus, kai elektromobilių įkrovimo prieigos įrengiamos „Natura 2000“ teritorijose;
  4.  pareiškėjo paskutinių finansinių metų patvirtintų metinės finansinės (konsoliduotosios, jeigu taikoma) atskaitomybės dokumentų kopijos (netaikoma pareiškėjui, kuris šias kopijas yra pateikęs Juridinių asmenų registrui);
  5. pareiškėjo smulkiojo ir vidutinio verslo statuso deklaracija, jei pareiškėjas maža arba vidutinė įmonė (deklaracija pasiekiama https://eimin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/verslo-aplinka/smulkiojo-ir-vidutinio-verslo-politika/statuso-deklaravimas-aktualus-dokumentai; deklaracija, jei pareiškėjas yra didelė įmonė (laisvos formos deklaracija, kurioje patvirtinama, kad įmonė nėra smulkioji ir vidutinio verslo subjektas, ir nurodoma informacija apie susijusių įmonių sąrašą);

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu patvirtintu Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašu (aprašą rasite čia), nuo 2024 m. rugpjūčio 1 d. pradėjo veikti Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos pildymo įrankis skirtas verslo subjektams, siekiantiems gauti valstybės paramą ir dėl to turintiems pateikti deklaraciją. Įrankis pasiekiamas internete, prisijungiant prie VĮ “Registrų centras” savitarnos SVV deklaracijų pildymo programa (registrucentras.lt).

  1. informacija apie pareiškėjui suteiktą valstybės pagalbą – pagal Projektų įgyvendinimo plano formos (Projektų taisyklių 1 priedas) 4 priede pateiktą formą;
  2.  patvirtinimas, kad JP projekto pareiškėjo (juridinio asmens) valdymo organas, turintis teisę priimti sprendimus (pvz., juridinio asmens vadovas (veikiantis pagal įstatus) arba jo įgaliotas asmuo), yra priėmęs sprendimą pritarti JP projekto pareiškėjo teikiamai JP projekto paraiškai ir JP projekto įgyvendinimui;
  3. pareiškėjo nekilnojamojo turto objekto (-ų) valdymo teisę įrodantys dokumentai – VĮ Registrų centro Nekilnojamojo turto registro išrašas arba nekilnojamojo turto objekto (arba jo dalies, reikalingos JP projekto veikloms įgyvendinti) valdymo teisę kitais teisėtais būdais pagrindžiantys dokumentai, arba pasirašyta preliminari pirkimo arba nuomos sutartis, arba panaudos davėjo ar nuomotojo rašytinis sutikimas vykdyti JP projekto veiklas nekilnojamojo turto objekte, jei statinys ar žemės sklypas yra naudojamas pagal panaudos ar nuomos sutartį ir jei toks sutikimas nėra suteikiamas nuomos ar panaudos sutartyje;
  4.  patvirtinimas, kad mokėjimo prašymą kompensuoti tinkamas JP projekto išlaidas teiks tik gavęs teisės aktuose nustatytus (jei taikoma) sutikimus / leidimus įrengti ir prijungti prie elektros tinklo elektromobilių įkrovimo stotelę su prieiga (-omis) atitinkamame nekilnojamojo turto objekte;
  5. "Vienos įmonės" deklaracija pagal komisijos reglamentą Nr.1407/2013
  6. Pareiškėjo deklaracija.

 

 

ATSAKINGI ASMENYS (Nurodomi institucijos, priimančios paraiškas ir teikiančios konsultacijas, duomenys)

Lauko pavadinimas

Lauko aprašymas

Vardas *

Rasa

Pavardė *

Suzanovičienė

Institucija *

Aplinkos projektų valdymo agentūra

Pareigos

 

Tel. *

+370 611 92318

El. paštas *

rasa.suzanoviciene@apva.lt

 

Lauko pavadinimas

Lauko aprašymas

Vardas *

Simona

Pavardė *

Kirkilienė

Institucija *

Aplinkos projektų valdymo agentūra

Pareigos

 

Tel. *

+370 602 86 791

El. paštas *

simona.kirkiliene@apva.lt

 

 

                                                      _____________________________

 

[1] * – lauko duomenys perduodami į ESFIPS

Pildyti formą

Atnaujinimo data: 2025-07-25