Privačių juridinių asmenų energijos vartojimo efektyvumo priemonių įgyvendinimas pagal energijos audito ataskaitas 2025-04 Nr. KK-AM-J04

Priemonė: Privačių juridinių asmenų energijos vartojimo efektyvumo priemonių įgyvendinimas pagal energijos audito ataskaitas

Paraiškos priimamos nuo : 2025-04-15 08:00

Paraiškos priimamos iki: 2026-04-14 12:00

Kompensacinė išmoka: 1500000.00 Eur.

Kvietimui numatytas finansavimas: 6630000.00 Eur.

Kvietimas teikti paraiškas pagal 2022–2030 metų LR aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės  Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ veiklos „Privačių juridinių asmenų energijos vartojimo efektyvumo priemonių įgyvendinimas“  (toliau – Aprašas) projektų finansavimo aprašą.

Kvietimui skirta iki 6 630 000 eurų Klimato kaitos programos lėšų.

Maksimalus dotacijos dydis vienam pareiškėjui, vertinant ir susijusias įmones, yra 1 500 000 mln. eurų.

Nuo 2025 m. balandžio 15 d. 8:00 juridiniai asmenys yra kviečiami teikti Paraiškas. Paraiškos atrankos būdas – tęstinis. Paraiškos priimamos, kol pakanka lėšų projektams įgyvendinti, bet ne ilgiau kaip 12 mėn. nuo kvietimo pradžios.

Pastaba: kvietime naudojama sąvoka „Paraiška“ atitinka Apraše nurodytą sąvoką „projekto įgyvendinimo planas (PĮP)“.

Pareiškėjai/paramos gavėjai:

Lietuvos Respublikos teritorijoje registruoti (ar turintys įsisteigimo ar įregistravimo vietą) ir jos teritorijoje veiklą vykdantys juridiniai asmenys, kurie yra galutiniai energijos vartotojai, nedalyvauja Europos Sąjungos apyvartinių taršos leidimų prekybos sistemoje ir neteikia viešųjų interesų atitinkančių paslaugų elektros energetikos sektoriuje.

Netinkami pareiškėjai:

Privatūs juridiniai asmenys, kurių veikla pagal Valstybės duomenų agentūros generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 red.) klasifikuojama taip: „Kasyba ir karjerų eksploatavimas“,  „Žalios naftos ir gamtinių dujų gavyba“, „Durpių gavyba“, „Naftos ir gamtinių dujų gavybai būdingų paslaugų veikla“, „Kokso ir rafinuotų naftos produktų gamyba“.

Finansavimo intensyvumas pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 38 straipsnį „Investicinė pagalba energijos vartojimo efektyvumo priemonėms, išskyrus pastatuose“:

  1. neviršija 30 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, kai parama teikiama didelėms įmonėms;
  2. neviršija 40 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, kai parama teikiama vidutinėms įmonėms;
  3. neviršija 50 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, kai parama teikiama mažoms ir labai mažoms įmonėms.

Sąlygos subsidijai gauti:

  1. Pareiškėjas turi būti atlikęs privalomą energijos vartojimo auditą, audito ataskaita turi būti parengta ne anksčiau kaip 2 metai iki Paraiškos pateikimo Agentūrai dienos;
  2. Dotacija gaunama tik vieną kartą įgyvendintoms energijos efektyvumo priemonėms, įdiegtoms įrangos gyvavimo laikotarpiu.
  3. Pareiškėjas nurodo energijos vartojimo audite nustatytas ir planuojamas įdiegti priemones ir prognozuojamą sutaupyti energijos kiekį MWh. Energijos turi būti sutaupyta ne mažiau kaip 10 MWh/m. Nepasiekus šio kriterijaus, dotacija neteikiama ir privalo būti grąžinta (jei buvo suteikta);
  4. Finansavimas neskiriamas pareiškėjui, jeigu jis yra gavęs finansavimą pagal Investicijų programos 9 prioriteto „Teisingos pertvarkos fondas“ veiklą „Alternatyvaus kuro diegimas pramonės įmonėse“ Kauno, Šiaulių ir Telšių regionuose ir (arba) Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos įgyvendinamą priemonę „Juridinių asmenų investicijoms į iškastinio kuro naudojimo pakeitimą ar mažinimą ir (ar) atsinaujinančių energijos išteklių panaudojimą“, Investicijų programos 2 prioriteto veiklos kvietimus „Didinti energijos vartojimo efektyvumą pramonės įmonėse“ arba dalyvauja 2 prioriteto veiklos kvietime „Energetinis efektyvumas pramonei“;
  5. Projekto veiklos gali būti pradėtos įgyvendinti tik pateikus (užregistravus) Paraišką APVIS, projekto veiklų pradžia turi atitikti Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 23 papunkčio reikalavimus.

Kartu su Paraiška privalomi pateikti dokumentai:

  1. Energijos vartojimo audito ataskaita;
  2. Įgaliojimas atstovauti pareiškėjui, išduotas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka, jei pareiškėjas įgalioja kitą fizinį ar juridinį asmenį už jį atlikti su projekto įgyvendinimu susijusius veiksmus (pateikti Paraišką ir (ar) pateikti mokėjimo prašymą);
  3. Smulkiojo ar vidutinio verslo statuso deklaracija, jei pareiškėjas yra maža arba vidutinė įmonė, kaip šios sąvokos apibrėžtos Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnyje, arba laisvos formos deklaraciją, jei pareiškėjas yra didelė įmonė (t. y. juridinis asmuo, neatitinkantis labai mažos, mažos arba vidutinės įmonės apibrėžties, pateiktos Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme), kuri patvirtina, kad įmonė neturi smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso, ir informaciją apie susijusių įmonių sąrašą;
  4. Planuojamos įsigyti įrangos komercinis (-iai) pasiūlymas (-mai);
  5. Užpildytas ir pasirašytas duomenų lapas. Duomenų lapą rasite čia.
  6. Užpildytas duomenų lapas skaičiavimui. Duomenų lapą skaičiavimui rasite čia.

Reikalavimai pareiškėjams

Valstybės pagalba neteikiama:

  1. kai Pareiškėjas priskiriamas sunkumų patiriančioms įmonėms, kaip tai apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte;
  2. ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Europos Komisijos sprendimą, kuriame pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama, iki bus grąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka Lietuvoje gauta valstybės pagalba;
  3. jei ji neturi skatinamojo poveikio, nustatyto Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnyje;
  4. pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 38 straipsnio 2, 2a, 2b straipsnius.

Tinkamos finansuoti išlaidos:

1.    Kai investicijas sudaro aiškiai identifikuojamos investicijos, kuriomis siekiama tik padidinti energijos vartojimo efektyvumą, ir nėra mažesnio energijos vartojimo efektyvumo investicijų pagal priešingos padėties scenarijų, tinkamos finansuoti išlaidos yra visos investicinės išlaidos. Tinkamos finansuoti išlaidos yra papildomos investicinės išlaidos, būtinos aukštesniam energijos vartojimo efektyvumo lygiui pasiekti:
1.1.    Kai pagal priešingos padėties scenarijų numatoma mažesnio energijos vartojimo efektyvumo investicija, atitinkanti įprastą komercinę praktiką atitinkamame sektoriuje, tinkamas finansuoti išlaidas sudaro investicijos, kuriai skiriama valstybės pagalba, išlaidų ir mažesnio energijos vartojimo efektyvumo investicijos išlaidų skirtumas.
1.2.    Kai pagal priešingos padėties scenarijų numatoma tokia pati investicija, kuri bus vykdoma vėliau, tinkamas finansuoti išlaidas sudaro investicijos, kuriai skiriama valstybės pagalba, išlaidų ir vėlesnės investicijos išlaidų grynosios dabartinės vertės skirtumas, diskontuotas iki to momento, kai bus vykdoma remiama investicija.
1.3.    Kai pagal priešingos padėties scenarijų esami įrenginiai ir įranga būtų toliau eksploatuojami, tinkamas finansuoti išlaidas sudaro investicijos, kuriai skiriama valstybės pagalba, išlaidų ir investicijos į esamo įrenginio ir įrangos techninę priežiūrą, 
2.    įrengta nauja (nenaudotai) apšvietimo, šildymo sistemos ar technologinių procesų įranga, įgyvendinant energijos vartojimo audito ataskaitoje nurodytas energijos vartojimo efektyvumo didinimo priemones.
3.    Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamos lėšos, turi būti finansuojama pareiškėjo lėšomis. Pareiškėjo lėšos negali būti kitos valstybės pagalbos arba de minimis pagalbos lėšos, jeigu dėl to būtų viršytas Reglamento (ES) Nr. 651/2014 38 straipsnio 4 ir 5 dalyse nustatytas didžiausias projekto pagalbos intensyvumas.

Netinkamos finansuoti išlaidos:

  1. Išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su didesnio galutinės energijos vartojimo efektyvumo užtikrinimu;
  2. Saulės ir (ar) vėjo elektrinių (elektros gamybai) įsigijimo ir (ar) įrengimo išlaidos;
  3. Išlaidos, susijusios su pastatų atnaujinimu, kogeneracija, centralizuotu šilumos ir (arba) vėsumos tiekimu;
  4. Išlaidos, kurios apmokėtos ar priimtas sprendimas jas apmokėti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų;
  5. Įrangos, įrenginių ir kito turto lizingo (išperkamosios nuomos) išlaidos;
  6. Paskolos suteikimas ar grąžinimas, palūkanos už gautą paskolą;
  7. Išlaidos, kai pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), sąskaitos faktūros, prekių, paslaugų pirkimo–pardavimo kvitai už išlaidas išrašyti ir (ar) apmokėti ne pareiškėjo (jo įgalioto asmens) arba ne pareiškėjo nuosavomis lėšomis;
  8. Pirkimo ir (ar) importo PVM, kurį pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turi teisę susigrąžinti (atskaityti);
  9. Išlaidos, susijusios su projekto dokumentacijos parengimu, projekto vykdymu ir (ar) technine priežiūra, dokumentacijos atidavimu kitoms institucijoms pagal teisės aktų reikalavimus;
  10. Išlaidos, patirtos užsienio valstybėje ir apmokėtos ne per finansų įstaigą;
  11. Nuostoliai ir užsienio valiutos keitimo išlaidos;
  12. Baudos ir bylinėjimosi išlaidos;
  13. Naudotos (ne naujos) įrangos įsigijimo išlaidos;
  14. Sutarčių administravimo mokesčiai;
  15. Sąskaitos už patirtas išlaidas, išrašytos ne pareiškėjo (jo įgalioto asmens) vardu, išskyrus, kai pareiškėjai yra bendraturčiai;
  16. Išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su didesnio energijos vartojimo efektyvumo užtikrinimu, nėra tinkamos finansuoti.

Paraiškų pateikimo būdas:

Paraiškos dotacijai gauti teikiamos per informacinę sistemą APVIS adresu: https://apvis.apva.lt

Prieš teikiant per APVIS sistemą Paraiškas siūlome susipažinti su paruošta metodine medžiaga ir instrukcijomis adresu: https://apvis.apva.lt/duk

Instrukcijas, paaiškinančias kaip prisijungti prie APVIS, norint užpildyti paraišką, rasite čia: https://apvis.apva.lt/uploads/documents/files/APVIS%20INSTRUKCIJA.pdf

Kontaktai

Informacija teikiama:

pirmadieniais - ketvirtadieniais 8.00-12.00 ir 12.45-17.00

penktadieniais 8.00 -12.00 ir 12.45-15.45

Kontaktiniai asmenys:

Gintautas Predkelis, gintautas.predkelis@apva.lt, tel. +370 667 62 197

Janina Antanavičienė, janina.antanaviciene@apva.lt, tel. +370 602 87 139

Jūratė Ramoškienė jurate.ramoskiene@apva.lt, +370 664 36 939
 

Pildyti formą

Atnaujinimo data: 2025-04-15